| کد خبر: 223756 |

بهای خدمات معاینه فنی ۲۷ درصد افزایش یافت

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور گفت: بهای خدمات معاینه فنی حدود ۲۷ درصد افزایش یافته و بزودی ابلاغ و در مراکز معاینه فنی سراسر کشور به مرحله اجرا می‌شود.

تین نیوز

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور گفت: بهای خدمات معاینه فنی حدود ۲۷ درصد افزایش یافته و بزودی ابلاغ و در مراکز معاینه فنی سراسر کشور به مرحله اجرا می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، سعید قیصر درباره افزایش نرخ معاینه فنی در کشور گفت: در کشور به ازای ۱۴ میلیون خودروی مشمول دریافت معاینه، ۶۳۰ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک داریم که با ۸۰۵ خط فعالیت می‌کنند.  

وی تصریح کرد: هر ساله باید نرخ ارائه معاینه فنی خودروها تغییر یابد، اما حدود دو سال این تغییر انجام نشده و هزینه معاینه فنی و ارائه خدمات ۳۷ هزار تومان بود و به دلایلی مانند اینکه تجهیزات این مراکز وارداتی است و نگهداری آنها و همچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز و برخی اوقات اجاره این مراکز در سایه تورم‌های موجود در بازار و تحریم ها موجب شد بر این مراکز نیز اثر گذاشته و  هزینه های مضاعفی به مراکز معاینه فنی وارد شود، از این امسال هزینه های سالانه استهلاک، تجهیزات، اجاره و... را آنالیز کردیم و به عددی رسیدیم که از آسیب این صنعت جلوگیری کند.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای سبک کشور افزود: هیات وزیران در جلسه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ به پیشنهاد مشترک وزارت خانه‌های کشور و راه و شهرسازی، بهای خدمات صدور گواهی معاینه فنی وسایل نقلیه را تعیین کرد.

وی اظهار داشت: بهای خدمات معاینه فنی حدود ۲۷ درصد افزایش یافته که بزودی ابلاغ و در مراکز معاینه فنی سراسر کشور به مرحله اجرا درخواهد آمد.

قیصر گفت: موضوع کاهش آلایندگی و اخذ معاینه فنی برای خودروها یک اصل است و باید از سوی رانندگان و صاحبان خودروها رعایت شود.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور  به مردم و مالکان خودرو ها توصیه کرد، به مراکز معاینه فنی خودرو اطمینان داشته باشند و به منظور حفاظت از محیط زیست و حفظ سلامتی شهروندان برای اطمینان از میزان آلایندگی و ایمنی خودروهای خود با پرداخت هزینه اندکی به این مراکز مراجعه کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.