| کد خبر: 21905 |

اجرای موارد گزارش مجلس از خودرو به تحول در نگرش مدیران ارشد نیاز دارد

تین نیوز |  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و رییس هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور گفت: اجرای موارد اصلاحی در گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودرو ، به انجام تغییر و تحولات اساسی در نگرش و عملکرد مدیران ارشد صنعت خودرو نیاز دارد.
 
علی علیلو نماینده مردم شبستر در حاشیه نشستی با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، افزود: در تنظیم گزارش تحقیق و تفحص فعالیت های تحقیقی و میدانی گسترده ای صورت گرفت و یقینا در این خصوص نیاز به دریافت اطلاعاتی بوده که سایپا در این مورد همکاری خوبی با ما انجام داده است.
 
وی این نشست را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: موارد مطرح شده در این جلسه مورد تائید مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا قرار گرفت و مقرر شد کارگروهی مشترک با حضور کارشناسان دو طرف تشکیل شود و جزئیات مطروحه مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای مناسب و تحول ساز به منظور خروج از وضعیت نامطلوب فعلی ارائه شود.
 
وی با بیان اینکه ادامه این وضعیت به اساس صنعت لطمه وارد خواهد کرد، افزود: ادامه سکون و رکودی که در صنعت ایجاد شده باعث تغییر ماهیت آن خواهد شد و شفافیت عملکردی صنعت در صورتی که این روند پیش رود از بین خواهد رفت.
 
نماینده مردم شبستر در مجلس قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت را مغایر با وظایف مصرح قانونی این شورا دانست و گفت: براساس قانون، شورای رقابت تنها مجاز به تعیین چارچوب و دستورالعمل قیمت گذاری خودرو براساس شرایط و مولفه های تاثیرگذار است و تعیین قیمت خودرو توسط شورای رقابت خارج از ضوابط کاری این شورا است.
 
علیلو خاطرنشان کرد: مجلس به این نحوه قیمت گذاری اعتراض دارد و امیدواریم براساس اصول منطقی و در یک فضای مناسب و شفاف برمبنای معیارهای کمی وکیفی، قیمت خودرو با توجه به نظر مردم مشخص شود.
 
وی گفت: دولت و مجلس به افزایش قیمت نهاده های تولید خودرو واقف هستند ولی آنچه که براساس نتایج تحقیق و تفحص به دست آمده خودروسازان باید با برنامه ریزی منسجم و واقع گرا نسبت به کاهش هزینه های مالی خود اقدام عاجل کرده و شرکت های زاید یا غیرمولد و یا زیانده خود را مدیریت کنند؛ بدیهی است که زیان و هزینه های سربار غیرمولد این شرکتها به طور مستقیم بر روی هزینه های شرکت مادر سرشکن شده و در نهایت بر قیمت نهایی محصول تاثیر نامطلوبی می گذارد.
 
وی در خصوص نشست با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، گفت: این نشست اولین جلسه مشترک پس از ارائه گزارش هیات تحقیق و تفحص با خودروسازان بود، بنده از برگزاری این جلسه خوشحالم و از این رویکرد مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا استقبال می کنم چرا که در این جلسه بسیاری از واقعیت ها مطرح و برای تمام آنها ارائه راهکار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.