| کد خبر: 217959 |

تاثیر منفی کرونا بر بازار فروش خودروهای برقی

همه‌گیری ویروس کرونا که سبب بروز رکود در اقتصاد جهان شده، افت شدید فروش خودروهای برقی در جهان از جمله چین و آلمان را به دنبال داشته است.

تین نیوز

همه‌گیری ویروس کرونا که سبب بروز رکود در اقتصاد جهان شده، افت شدید فروش خودروهای برقی در جهان از جمله چین و آلمان را به دنبال داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بنابر اعلام گزارش وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، میزان فروش خودرو در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۰ در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی در این کشور با افت ۱۲.۷ روبرو شده است.

آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد میزان فروش خودروهای برقی و هیبریدی در چین در مدت زمان مشابه با افت ۳۲.۸ درصدی روبرو شده است.

گفتنی است کندی رشد اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا سبب کاهش تقاضا برای خرید خودرهای برقی در چین شده است.

به گزارش متال بولتن، آمارهای منتشر شده در بازار بورس لندن نشان می‌دهد بهای هر اونس نیکل در معاملات منتهی به جمعه ۳۱ مرداد ماه به ۱۴ هزار ۷۵۸ دلار افت پیدا کرده است.

این رقم در مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی ۱۸ هزار دلار بود که حکایت از کاهش تقاضا برای خرید این فلز گرانبها دارد که ماده اصلی در تولید خودروهای برقی به شمار می‌آید.

این در حالیست که میزان فروش خودرو در آلمان که پیش از این به سبب شیوع بیماری کرونا رو به کاهش نهاده بود کم کم در حال بازگشت به شرایط عادی است.

میزان فروش خودرو در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) با کاهش ۵ درصد روبرو شده است.

این در حالیست که میزان تقاضا برای خرید خودروهای برقی در آلمان نه تنها کاهش نیافته است بلکه تقاضا برای خرید آن رو به افزایش است.

در ماه ژوئیه میزان تقاضا برای خرید خودروهای برقی در آلمان با افزایش ۸۵ درصدی روبرو شده است و در این ماه بیش از ۳۶ هزار تقاضای برای پیش خرید خودروی برقی ثبت شده است.

در میان خودروهای برقی در آلمان که به ترتیب میزان تقاضا برای خرید رنو، فولکس واگن و بنز در جایگاه اول تا سوم قرار دارد.

همچنین میزان فروش خودروهای برقی در بازار آلمان نیز در هفت ماه نخست امسال با رشد ۶۸ درصدی مواجه شده است. این رقم در مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹ رشد ۸۸ درصدی را نشان داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.