| کد خبر: 217442 |

تفاهم بومی‌سازی ۸ قطعه خودرو با یک بانک امضا شد

گروه صنعتی ایران‌خودرو تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تامین مالی هشت پروژه بومی‌سازی قطعات با فناوری بالا و ارائه تسهیلات به زنجیره تامین را با بانک ملت امضا کرد.

تین نیوز

 گروه صنعتی ایران‌خودرو تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تامین مالی هشت پروژه بومی‌سازی قطعات با فناوری بالا و ارائه تسهیلات به زنجیره تامین را با بانک ملت امضا کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، این تفاهم‌نامه یک‌هزار و ۱۸۵ میلیارد ریالی در قالب تسهیلات کوتاه و بلندمدت با هدف ایجاد جهش در تولید قطعات ساخت داخل و ارتقای فناوری آنها و همچنین جلوگیری از خروج ارز و ایجاد اشتغال  به امضای «فرشاد مقیمی» مدیرعامل ایران‌خودرو و «محمد بیگدلی» مدیرعامل بانک ملت رسید.

بانک ملت با امضای این تفاهم‌نامه نسبت به اعطای تسهیلات سرمایه ثابت بلندمدت به قطعه‌سازان ایران ‌خودرو برای حمایت از پروژه‌های خودکفایی قطعات اقدام خواهد کرد.

بنابراین گزارش، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، مقیمی گفت: ایران‌خودرو موفق شد تا اواسط تیرماه امسال، کاهش ارزبری پنچ میلیون یورویی حاصل از پروژه‌های ساخت داخل را با کمک دانش مهندسان و متخصصان و کارگران ایرانی محقق کند.

وی خاطرنشان‌کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان امسال با خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو به شکل مستقیم، خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان و نیز خودکفایی مواد اولیه با منشاء خارجی، ۱۵۳ میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد.

مقیمی افزود: سال آینده نیز ۹۳ میلیون یورو کاهش ارزبری برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو به کاهش ارزبری پروژه‌های حاصل از برگزاری میزهای اول تا چهارم خودکفایی اشاره کرد که  در جریان آنها تاکنون مجموع کاهش ارزبری ۵۲ میلیون یورویی محقق شده است.

وی تاکید کرد: براساس سیاست داخلی‌سازی قطعات و مواد اولیه توانسته‌ایم کاهش ارزبری ۲۷ میلیون یورویی را محقق کنیم، همچنین پروژه‌های بهینه‌سازی طراحی نیز تاکنون کاهش ارزبری ۵۸ میلیون یورویی به دنبال داشته است.

همچنین در ادامه این مراسم «امیر بیات»، معاون سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از افتتاح نمایشگاه مجازی قطعات خودرو خبر داد و افزود: در این نمایشگاه مجازی، قطعات مورد نیاز صنعت خودرو با ذکر مشخصات به نمایش در می‌آیند تا شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و قطعه‌سازان بتوانند با هم افزایی برای تولید این قطعات اقدام کنند.

گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۱۶۰ هزار و ۷۲ دستگاه انواع خودرو تولید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.