| کد خبر: 207788 |

ترخیص خودروهای توقیفی به صورت اینترنتی و نرم افزارهای موبایلی

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا از ترخیص خودروهای توقیف شده به صورت اینترنتی و نرم افزارهای موبایلی خبر داد.

تین نیوز

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا از ترخیص خودروهای توقیف شده به صورت اینترنتی و نرم افزارهای موبایلی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، سرهنگ علی محمدی رییس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا درباره ارائه خدمات اینترنتی گفت: با عنایت به نامگذاری سال ۹۸ به عنوان پلیس هوشمند توسط فرمانده ناجا در راستای تحقق آن هدف، اصلاح فرآیندها و هوشمندسازی و توسعه خدمات در دستور کار قرار گرفت که این خدمات با شیوع ویروس کرونا شتاب بیشتری پیدا کرد.

وی ادامه داد: یکی از خدمت‌های جدید پلیس راهور ناجا ترخیص خودروهای توقیف شده توسط مقامات قضائی و پلیس راهور است که در گام اول در دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ و گام دوم فرآیند ترخیص خودرو به صورت اینترنتی و از طریق نرم افزارهای تلفن همراه انجام می‌شود.

 رییس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در فاز اول برای تعداد ۱۲ کلانشهر تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز، قم، کرمانشاه، ساری، رشت، گرگان، شیراز و اراک انجام می‌شود و در فاز دوم و در اوایل سال ۹۹ این فرآیند به کل کشور تسری خواهد یافت.

سرهنگ علی محمدی با بیان اینکه در حال حاضر در تهران تعداد ۱۱ ستاد ترخیص داریم که خدمات ترخیص خودرو را انجام می‌دهند، تصریح کرد: البته این تعداد به ۱۳۹ دفتر پلیس بعلاوه ۱۰ توسعه پیدا خواهد کرد که با این احتساب به طور میانگین در فاصله یک الی دو کیلومتری منازل عموم شهروندان تهرانی یک دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ وجود دارد. همچنین در سراسر کشور و کلیه شهرستان‌ها تعداد ۱۰۶۶ دفتر پلیس بعلاوه ۱۰ وجود دارد که در آینده نزدیک به هم میهنان خدمات ترخیص خودرو ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: کل مراحل فرآیند ترخیص خودرو به صورت پیامکی به مالک خودرو ابلاغ می‌شود که بعد از احراز هویت و احراز مالکیت مالک اطلاعات به صورت الکترونیکی به ستاد ترخیص ارسال و پس از تأییدیه بلامانع بودن ترخیص که به صورت سیستمی توسط مأموران و با نظارت حاکمیتی پلیس راهور انجام می‌شود، نیازی به حضور فرد در ستاد ترخیص راهور نمی‌باشد.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا گفت: هزینه حمل خودرو با جرثقیل و هزینه پارکینگ را مالک به صورت اینترنتی و با دستگاه پوز که در دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ تعبیه شده پرداخت می‌کند و با ارائه قبض ترخیص، شخص می‌تواند به پارکینگ مربوطه برای ترخیص وسیله نقلیه توقیفی خود مراجعه کند و اگر شخص در همان روز به پارکینگ مراجعه کند، هیچ گونه هزینه‌ای به پارکینگ پرداخت نخواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.