| کد خبر: 204190 |

شاسی خودرویی که رکورد سرعت حرکت در خیابان‌ها را می شکند

یک محقق آمریکایی در تلاش برای تولید شاسی فوق سبک خودرو است تا از آن برای طراحی اتومبیل جدیدی استفاده شود که بتواند با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت در خیابان‌ها حرکت کند.

تین نیوز

یک محقق آمریکایی در تلاش برای تولید شاسی فوق سبک خودرو است تا از آن برای طراحی اتومبیل جدیدی استفاده شود که بتواند با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت در خیابان‌ها حرکت کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از نیواطلس، در صورتی که طرح یادشده به نتیجه برسد زمینه برای تولید خودروی تازه ای فراهم می‌شود که رکورد سرعت حرکت در خیابان‌های عادی را خواهد شکست.

جان هنسی که در حال طراحی شاسی مذکور است، می‌گوید این شاسی که برای خودرویی به نام ونوم اف ۵ در دست طراحی است، قادر به هدایت و مدیریت موتوری با قدرت ۱۸۰۰ اسب بخار و با گشتاور ۱۶۱۷ نیوتون متر خواهد بود.

به گفته این طراح در خودروی یادشده موتور وی ۸ فیوری دوقلوی توربو نصب می‌شود که ظرفیت هر یک ۶.۶ لیتر خواهد بود. البته چنین خودرویی باید از سیستم تعلیق مناسبی هم برخوردار باشد تا در صورت برخورد ناگهانی با موانع بتواند تعادل خود را حفظ کند.

جان هنسی وعده داده که شاسی مذکور بعد از ساخت تنها ۸۶ کیلوگرم وزن خواهد داشت. برای کاهش وزن این شاسی تا این حد در تولید آن از فیبرهای کربنی جدید استفاده می‌شود. قرار است اولین رونمایی از این شاسی در ماه آگوست در کالیفرنیا انجام شود.

در نهایت تنها ۲۴ دستگاه خودرو با چنین شاسی تولید می‌شود و قیمت هر یک از آنها ۱.۸ میلیون دلار خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.