| کد خبر: 199597 |

مراجعه بیش از ۱ میلیون خودرو به مراکز معاینه فنی

سرپرست ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اعلام کرد که اجرای طرح‌های ترافیکی متعدد در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار بوده است و گفت: ۳ اکیپ واحد سیار کنترل آلایندگی دیزل در مبادی ورودی شهر مستقر شده‌اند.

تین نیوز

سرپرست ستاد معاینه فنی شهرداری تهران اعلام کرد که اجرای طرح‌های ترافیکی متعدد در کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار بوده است و گفت: ۳ اکیپ واحد سیار کنترل آلایندگی دیزل در مبادی ورودی شهر مستقر شده‌اند.

به گزارش تین نیوز، حسین مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در مورد وضعیت معاینه فنی خودروهای تهران در این روزهای آلوده با بیان این‌که از ابتدای سال تا ۲۱ آبان‌ماه، یک میلیون و ۵۳ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: همه ساله با شروع فصل سرما با پدیده وارونگی هوا در کلانشهرها مواجه هستیم و وقتی هوا ساکن می‌شود، تجمع آلودگی موجب شده که شاخص‌ها افزایش یابد و سکون هوا شرایطی را فراهم می‌کند که گویا شهروندان در یک فضای بسته آلوده گرفتار شده‌اند.

وی با بیان این‌که سکون هوا علت اصلی این آلودگی این روزها است، گفت: ماه گذشته در مهرماه وزش باد و بارش باران داشتیم که این مساله موجب شد که حتی هوای پاک را نیز در مهرماه تجربه کنیم، اما حالا با ساکن شدن هوا شرایطی فراهم شد که در مرز هشدار قرار گرفتیم.

مقدم با بیان این‌که اعمال سیاست‌ها و محدودیت‌ها موجب کاهش آلودگی هوا می‌شود، ادامه داد: اما عنصر مهم در کاهش آلودگی شهروندان هستند که می‌توانند با اجرای مسئولیت اجتماعی‌شان تاثیرگذار باشند.

سرپرست ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان این‌که معاینه فنی در دنیا به عنوان ساده و ارزان‌ترین روش برای کنترل آلودگی هوا شناخته می‌شود، اظهار کرد: ۸۰ درصد آلودگی تهران متعلق به وسائل نقلیه است و حالا اگر این وسائل نقلیه بتواند معاینه فنی دریافت کنند نقش زیادی در کاهش آلودگی هوا دارند.

وی در مورد تاثیرات طرح‌های ترافیکی در کاهش آلودگی هوا، ادامه داد: طرح‌های ترافیکی که در تهران اجرا می‌شود از جمله طرح کاهش در چند کشور آلوده دنیا نیز اجرایی شده و موفقیت‌آمیز بوده است و در نتیجه می‌بایست به مطالعات دنیا احترام گذاشت و معتقدیم که اجرای این طرح‌ها در کاهش آلودگی هوا بی‌تاثیر نیست. به عنوان مثال در سه سال قبل میزان مراجعه به مراکز معاینه فنی تنها ۴۰۰ هزار دستگاه بوده اما سال گذشته یک میلیون و ۲۸۰ هزار خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که رشد ۳۰۰ درصدی را نشان می‌دهد که باید بگویم که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد خودروها معاینه فنی دارند و کسی نمی‌تواند نقش معاینه فنی این خودروها در کاهش آلایندگی هوا را نادیده بگیرد.

سرپرست ستاد معاینه فنی شهرداری تهران در مورد معاینه فنی کامیون‌ها نیز با بیان این‌که براساس جمع‌بندی کمیته اضطرار آلودگی هوا کامیون‌ها به استثنای مواد غذایی و سوخت نمی‌توانند وارد تهران شوند، اظهار کرد: با این‌که متولی معاینه فنی کامیون‌ها سازمان راهداری است، اما با همکاری پلیس راهور سه اکیپ واحد سیار کنترل آلایندگی دیزل در مبادی ورودی شهر مستقر کردیم و اگر کامیون‌های دودزا معاینه فنی داشته باشند، برگه معاینه‌شان باطل شده و اگر هم معاینه فنی نداشته باشند فک پلاک می‌شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.