| کد خبر: 198801 |

برگزاری دوره میزتخصصی داخلی‌سازی قطعات خودرو در تبریز

دوره میزتخصصی داخلی‌سازی قطعات خودرو در تبریز برگزار می شود.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری میز داخلی‌سازی قطعات خودرو در تبریز خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیجهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از برگزاری برنامه‌های فناورانه و جنبی متعدد در حاشیه برگزاری این نمایشگاه خبر داد و گفت: سومین دوره میز تخصصی داخلی‌ سازی قطعات خودرو از مهم‌ترین برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است که دو دوره قبلی آن در تهران برگزار شده است.

او در این خصوص افزود: میز داخلی‌سازی قطعات خودرو یکی از برنامه‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت است که دو دوره از آن تاکنون برگزار شده و میز سوم نیز همزمان با نمایشگاه ربع رشیدی در تبریز برگزار می‌شود.

او ادامه داد: در این میز، نیازمندی‌های فناورانه خودروسازان بزرگ کشور با قطعه‌سازان و صاحبان فناوری به اشتراک گذاشته می‌شود تا سیاست داخلی‌سازی قطعات خودرو و بی‌نیاز کردن کشور از واردات آن تحقق یابد.

جهانگیری افزود: با توجه به فعالیت قطعه‌سازان مطرح کشور در تبریز، این رویداد می‌تواند زمینه را برای گفتگو و تعامل این قطعه‌سازان با صنایع خودروسازی فراهم‌تر کرده و نویدبخش توسعه همکاری‌های متقابل در آینده باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هدف از برگزاری رینوتکس را ایجاد بستر مناسب برای عرضه و تقاضای فناوری و در نتیجه تجاری سازی ایده‌های فناورانه قلمداد کرد و افزود: انتظار داریم دانشگاه و صنعت به عنوان دو مولفه مهم و موثر دخیل در برگزاری نمایشگاه، توجه ویژه‌ای به تعامل با یکدیگر در راستای توسعه دانش بنیان اقتصاد استان داشته باشند.

او اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه از سال‌های گذشته، نقش موثری در افزایش فعالیت‌های فناورانه، ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت‌های استارتاپی داشته که امیدواریم مورد توجه مسئولان ارشد این حوزه قرار گیرد.

رئیس ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی از همکاری و پشتیبانی وزارت صمت در برگزاری این دوره از نمایشگاه قدردانی کرد و گفت: توجه ویژه به مقوله تولید داخلی در زون صنعت و معدن، یکی از برجسته‌ترین اقداماتی است که برای اولین بار در این دوره از نمایشگاه، مورد توجه قرار گرفته و فضایی بالغ بر دو هزار مترمربع به این زون اختصاص یافته است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.