| کد خبر: 197354 |

پراید در مجموعه خودروهای داخلی جزو «ترین ها» محسوب می شود

پراید؛ در کشور ما یک خودروست اما احتمالا بخش مهمی از زندگی تمام ایرانی ها به شمار می آید. تعدادشان در خیابان ها خیلی زیاد است و تقریبا تمام ایرانی ها به نوعی با این خودرو مرتبط هستند.

تین نیوز

​پراید؛ در کشور ما یک خودروست اما احتمالا بخش مهمی از زندگی تمام ایرانی ها به شمار می آید. تعدادشان در خیابان ها خیلی زیاد است و تقریبا تمام ایرانی ها به نوعی با این خودرو مرتبط هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، پراید در مجموعه خودروهای داخلی جزو «ترین ها» محسوب می شود.اما به همین میزان هم این خودرو بحث برانگیز است؛ از حوادثش، از افزایش قیمت عجیب اش در ماه های قبل و این خبر که پلیس اعلام کرده از سال 99 آن را پلاک گذاری نمی کند. 

پرسرقت ترین

یکی از این ترین ها در سرقت است که رئیس پلیس آگاهی ناجا  گفت: 70 درصد از آمار سرقت‌ خودرو در کشور مربوط به پراید است.  سردار محسن حسن‌خانی افزود: در حوزه خودرو 70 درصد از کل سرقت‌های خودرو در کشور مربوط به سواری پراید است و از همین 70 درصد نیز 90 درصد مربوط به تولیدات قبل از سال 86 است. حالا به همین آمار، سهم 12-13 درصدی ایران‌خودرو را هم اضافه کنیم، می‌شود حدود 90 درصد.

پر تصادف ترین

وقتی آمار پلیس درباره پرتصادف ترین خودروها را مرور می کنیم این جا هم نام پراید می درخشد. رئیس پلیس راهور ناجا چندی قبل گفته بود: بیشترین آسیب در تصادفات در حوزه پراید است و خطرات زیادی را برای سرنشینان دارد.  پیش از این نیز یکی از مسئولان پلیس راهور گفته بود: در ایام بارندگی به علت لغزندگی محورها، واژگونی پراید افزایش می‌یابد و "‌به علت ناایمن بودن سیستم ترمز خودروی پراید نسبت به دیگر خودروها ... این خودرو در سوانح جاده‌ای میزان خسارات فیزیکی و جرحی و انسانی را تشدید می‌کند.

مردودی های معاینه فنی

جالب این جاست که پراید جزو مردودی های معاینه فنی هم هست. مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پاسخ به این سوال که جز پراید کدام یک از خودروهای تولید داخل بیشترین مردودی را در تست‌های معاینه فنی دارند؟ گفت: از بین حدود یک میلیون و 200 هزار خودرویی که در سال 97 به مراکز تهران مراجعه کرده‌اند، چهار خودروی وانت نیسان، وانت پیکان و پراید و تیبا جزو مردودی‌های ما بودند که رتبه‌های بالای این فهرست را داشته‌اند. وی ادامه داد: درباره خودروی پراید که پرتیراژ ترین خودروی تولید داخل محسوب می‌شود، انحراف فرمان خودرو جزو مهم‌ترین دلایل مردودی آن است که نشان‌دهنده کیفیت پایین جلوبندی آن است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.