| کد خبر: 196073 |

دستور وزیر صنعت به خودروسازان؛ برای تامین قطعات از تولیدکنندگان داخلی کمک بخواهید

وزیر صنعت، معدن و تجارت توجه خودروسازان بر تامین قطعات از تولیدکنندگان داخلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: خودروسازان داخلی باید سمت تولید داخل حرکت کنند.

تین نیوز
وزیر صنعت، معدن و تجارت توجه خودروسازان بر تامین قطعات از تولیدکنندگان داخلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: خودروسازان داخلی باید سمت تولید داخل حرکت کنند.
 

رضا رحمانی، وزیر صمت و وزیر معین استان در ستاد اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد، تسهیل در امور را از عوامل موثر در مقابله با تحریم‌ها دانست و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی اتوبان تبریز ـ بازرگان به صورت سه شیفته و حتی در زیر نورافکن کار شود.

وی با انتقاد از اینکه 70 درصد آلومینای مورد نیاز کشور، وارداتی است، گفت: با توجه به وجود میلیاردها تن ذخیره شناسایی شده در نفلین سینیت سراب، میزان وابستگی کشور در این بخش به کمترین میزان ممکن خواهد رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 2 درصد واردات کشورهای همسایه از ایران است تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده به بیش از چهار درصد خواهد رسید که شامل 54 درصد صادرات غیرنفتی کشور خواهد شد.

این عضو هیئت دولت، حفظ وضعیت فعلی تولید و اشتغال را بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب، یک جهاد دانست و تصریح کرد: وزارت صمت برای تحقق این موضوع با تمام توان خود تلاش می‌کند.

رحمانی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های خالی تولید را فعال کرده و از سمت مونتاژکاری به نوآوری حرکت کنیم، گفت: فعالسازی دو هزار واحد تولیدی تا پایان سال جاری، اصلی‌ترین اولویت وزارت صمت است.

وی توجه خودروسازان بر تامین قطعات از تولیدکنندگان داخلی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: خودروسازان داخلی باید سمت تولید داخل حرکت کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.