| کد خبر: 191449 |

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران:

اولین خودروهای برقی ایرانی وارد خیابان‌ها می‌شود

اولین سری خودروهای برقی تولید شده توسط جوانان ایرانی مرداد ماه وارد بازار کشور شده و در خیابان های تهران تردد می کنند.

تین نیوز

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران گفت: اولین سری خودروهای برقی تولید شده توسط جوانان ایرانی مرداد ماه وارد بازار کشور شده و در خیابان‌های تهران تردد می کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، مرتضی موسی خانی اظهار داشت: تعامل صنعت و دانشگاه در شرایط کنونی می‌تواند برخی خلاء ها را پر کرده و به ارتقا صنعت هم کمک کند.

وی گفت: باید بپذیریم که تعامل صنعت و دانشگاه مغفول مانده در حالی که در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین استعدادهایی داریم که اگر مورد توجه قرار گیرند و مورد اعتماد واقع شوند می‌توانند در تحقق اقتصاد بدون نفت مؤثر واقع شوند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران تصریح کرد: در استان قزوین استعدادهای زیادی در بخش‌های مختلف وجود دارد که بدون شک می‌تواند به اقتصاد غیر نفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک‌کند.

ورود اولین خودروی برقی ایرانی به بازار

موسی‌خانی اظهار داشت: به لطف الهی اولین تولید خودروی سواری برقی دو نفره در سایز کوچک وارد بازار می‌شود که این خودرو برای شهرهای پر ترافیک که فضای کمی برای تردد و پارکینگ دارند بسیار مناسب است.

وی افزود: طول این خودرو به اندازه عرض یک خودروی معمولی است و در فضای پارک در جای یک خودروی معمولی می‌تواند سه خودروی برقی توقف کند.

رئیس ملی ربوکاپ ایران گفت: این خودرو با برق معمولی شارژ می‌شود و با یک نوبت شارژ قادر است ۱۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

وی یادآورشد: باتری این خودروی برقی امکان شارژ طولانی مدت را هم دارد و با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌تواند درشهر تردد کند.

موسی خانی اظهار داشت: این خودرو با اکسل و موتور قوی می‌تواند شیب‌های تند مناطق شمال تهران و حتی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات را به راحتی بالا رفته و عبور کند.

وی بیان کرد: ساخت این خودرو از سال ۹۳ کلید خورد و امروز ۵ دستگاه از این خودرو ساخته شده و وارد تست آزمایشی شده و قطعات ۱۰۰ دستگاه دیگر سفارش داده شده که آماده ترخیص از گمرک شده و قطعات ۹۵ دستگاه نیز آماده شده و آماده تولید این تعداد خودروی الکتریکی هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: با حمایت دولت مجوز شماره گذاری این خودروها صادر شده و ۳۰ دستگاه آماده پلاک گذاری شده است.

وی افزود: پس از تست آزمایشی و ورود خودروهای ساخته شده به خیابان‌ها با توافق انجام شده با خودروسازان بزرگ کشور امیدواریم وارد فاز ساخت و تولید انبوه آن شویم.

ظاهر زیبا، جمع و جور و جوان پسند

موسی خانی گفت: این خودرو زیبایی قابل توجهی دارد و با تیپ خلبانی و چهار ستاره از ضریب ایمنی بالایی برخوردار است و امکانات خوبی در حوزه الکتروموتور، باتری و سایر تجهیزات دارد.

وی افزود: سری اول این خودرو توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و شرکت‌های دانش بنیان و با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری طراحی و ساخته شده است.

خودروهای برقی دانشگاه آزاد قزوین مرداد ماه وارد بازار می‌شود

موسی خانی اظهارداشت: برای کمک به تولید ملی باید از این خودرو حمایت شود تا حاصل دستان جوانان نخبه بتواند وارد بازار شده و به اقتصاد و اشتغال کشور کمک کند.

وی افزود: خرید این خودروها کمک به تولید داخلی و حمایت از اشتغال است و امروز افتخار می‌کنیم که جوانان کشور پس از شرکت در مسابقات خودروی الکترونیک توانسته‌اند ایده‌های علمی خود را به ثروت تبدیل کنند.

ساخت قطعات را بومی سازی کردیم

موسی خانی بیان کرد: از ۹۰۰ قطعه مهم این خودروی الکتریکی حدود ۸۵۵ قطعه داخلی سازی شده و تنها ۴۰ قطعه وارداتی است که این قطعات در سال‌های آینده می‌تواند بومی سازی شود.

وی تصریح کرد: رانندگی راحت و آسان، پارک راحت، ظاهر زیبا، سرعت مناسب، حجم کم، سوخت پاک و ارزان، قدرت مانور بهتر در شهرهای پر ترافیک از ویژگی‌های خودروی برقی ساخته شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین است.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران اظهارامیدواری کرد با حمایت از تولیدات ایرانی و نیز جوانان نخبه آینده درخشانی در انتظار کشور خواهد بود و با روحیه خودباوری می‌توانیم در مسیر اقتصاد مقاومتی گام برداشته و از وابستگی رها شویم.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.