| کد خبر: 189992 |

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل خبر داد:

بازسازی اتوبوس‌های فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی کشور

سهم ایران خودرو دیزل در بازار خودروهای تجاری و سنگین از 5/3 درصد در سال 96 به حدود 16 درصد در سال 97 رسیده که بیش از پنج برابر است. این افزایش در بازه زمانی 12 ماه محقق شده است.

تین نیوز

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل گفت: سهم ایران خودرو دیزل در بازار خودروهای تجاری و سنگین از 5/3 درصد در سال 96 به حدود 16 درصد در سال 97 رسیده که بیش از پنج برابر است. این افزایش در بازه زمانی 12 ماه محقق شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایکوپرس، مهدی یونسیان با بیان اینکه تولید سال 97 نسبت به 96 بیش از 70 درصد رشد داشته گفت: ظرفیت سالانه ایران خودرو دیزل 30 تا 35 هزار دستگاه است که در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات بهره‌برداری از تمام این ظرفیت امکان‌پذیر نیست.

او برنامه تولید امسال ایران‌خودرو دیزل را تولید 4 هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: انواع کامیون، کشنده، کامیون سبک، پیکاپ، ون، مینی‌بوس و اتوبوس در سبد تولیدات این شرکت قرار دارند.

یونسیان تصریح کرد: ایران خودرو دیزل تنها شرکت ایرانی است که توان تولید انوع محصولات تجاری و سنگین و نیمه سنگین باری و مسافری را به صورت همزمان دارد.

وی بازسازی اتوبوس‌های فرسوده را از برنامه‌های مهم این شرکت عنوان کرد و گفت: با توجه به نبود بودجه کافی برای نوسازی و خرید اتوبوس از سوی شرکت اتوبوسرانی، ایران خودرو دیزل بازسازی اتوبوس‌های فعلی ناوگان اتوبوسرانی را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل صرفه اقتصادی و صرفه جویی در منابع مالی را از مزایای این اقدام دانست و گفت: بازسازی اتوبوس و تبدیل آن از شرایط فرسودگی و آلایندگی بالا به خودروی دارای استاندارد آلایندگی یورو 3 و 4 بودجه‌ای کمتر از یک سوم خرید اتوبوس نو نیاز دارد که ایران خودرو دیزل با توجه به محدودیت منابع مالی و مشکلات نقدینگی این روش را در دستور کار قرار داده است.

یونسیان ادامه داد: درحال حاضر همکاری‌هایی را با شهرداری‌های برخی شهرها برای اجرای این پروژه آغاز کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه توان خرید و نوسازی مینی‌بوس و اتوبوس در شرکت‌های خصوصی وجود ندارد، توان نوسازی در این بخش توسط ایران خودرو دیزل را سالانه 2 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: اتوبوس شهری در اقتصاد و ساختار حمل و نقل ایران به گونه‌ای است که نوسازی آن نیازمند حمایت مستقیم دولت و اختصاص بودجه و تسهیلات مناسب است.

یک مقام مسوول در وزارت صنعت گفت:خدمات‌پس از فروش برندهای کره‌ای در ایران مشکلی ندارد

یک منبع آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در خدمات پس از فروش برندهای لوازم خانگی کره‌ای در ایران مشکلی وجود ندارد و طبق ضوابط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این شرکت‌ها به ارایه خدمات می‌پردازند. در زمینه تامین قطعات برای تولید محصولات جای نگرانی نیست و در حال مذاکره با طرف‌های کره‌ای هستیم تا مشکلات پیش رو حل شود. البته یک سری افراد سودجو، در حال سیاه‌نمایی در بازار هستند و در برخی موارد شایعه‌سازی‌هایی مبنی بر ورشکست شدن شرکت‌های کره‌ای یا افزایش قیمت‌ها انجام می‌دهند که این موضوعات به طور کل تکذیب می‌شود.

منبع: روزنامه اعتماد
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.