| کد خبر: 189098 |

◄ انتقاد مجلس از قیمت بالای لاستیک خودروهای تجاری

متاسفانه کمبود لاستیک در بازار، بازار سیاهی را به وجود اورده که شاید سال‌های زیادی است که از آن خبری نبود.

تین نیوز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از کمبود لاستیک در بازار  کشور خبر داد و گفت: متاسفانه کمبود لاستیک در بازار، بازار سیاهی کم سابقه ای را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شهاب نادری اظهار کرد: براساس آمار اعلام شده بازار لاستیک با کسری یک میلیون حلقه‌ای مواجه است و حضور واسطه‌ها نیز بر تنش در بازار افزوده است. بنابراین به منظور جلوگیری از ایجاد بازار سیاه نیاز است تا اقدام به مدیریت فروش لاستیک در کشور در اولویت برنامه‌های وزارت صمت قرار بگیرد.

وی در ادامه با انتقاد از نرخ لاستیک کامیون‌ها و خودروهای مسافربری و بروز چالش در این بخش، تصریح کرد: متاسفانه به علت  عدم نظارت در بازار، قیمت لاستیک و سایر تجهیزات خودروهای سنگین از جمله روغن موتور هر روز بیش از گذشته در حال افزایش است و به گفته برخی از رانندگان خودروهای سنگین، ادامه کار در این بخش با دشواری همراه شده است.

نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که، متاسفانه در شرایط حال حاضر اقتصادی کشور، اغلب بازارهای اقتصادی از جمله بازار تجهیزات خودرو کاملا رها مانده و هیچ دستگاهی بر این بخش‌ها نظارت ندارد، افزود: علیرغم توزیع بیش از یک میلیون حلقه لاستیک میان کامیون‌داران توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اما، بازار لاستیک کماکان با کمبود یک میلیون حلقه‌ای مواجه است. باید برای جلوگیری از کندی روند حمل بار و کالا نسبت به رفع کسری و تعدیل قیمت لاستیک، اقداماتی صورت بگیرد.

به گفته نادری، بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تا کنون بیش از 300 میلیون دلار ثبت سفارش برای واردات لاستیک صورت گرفته، اما بانک مرکزی در این راستا اقدام قابل قبولی انجام نداده است. این عدم همراهی خود دلیلی بر کسری انواع لاستیک از جمله، لاستیک کامیون در کشور شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به این نکته نیز پرداخت که، تامین کمبود لاستیک دولتی در بازار باید از طریق واردات صورت بگیرد و با قیمت مناسب‌تری در اختیار رانندگان کامیون قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جلیلی 0 0

    سلام
    لاستیک به بعضیها نمیدن
    به ناوگان شهری نمیدن
    به اونهایی هم که میدن کم میدن که بازار سیاه درست شده
    قیمت لاستیک 300%
    روغن موتور 250%
    و لوازم یدکی موتور مانند یاطاقان 500% افزایش یافته
    ولی کرایه ها فقط 70 %
    خوابیدن ناوگان حتمیست