| کد خبر: 188866 |

اقدامات دولت بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داد

خودرو‌های ناقص زیادی در انبار‌ها خاک می‌خورند.

تین نیوز

یک کارشناس صنعت خودرو اقدامات ناقص دولت بازار خودرو را تحت تاثیر قرار داد، گفت: اقدامات دولت موجب شده خودروسازان از گذشته بدهکارتر، مشتریان ناراضی و تحویل خودرو به بازار کم شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از میزان، امیرحسن کاکایی در پاسخ به این سئوال که چرا علی رغم پیش بینی‌های کاهش قیمت خودرو در سال جدید این اتفاق نیافته است، اظهار کرد: یکی از دلایل کاهش نیافتن قیمت‌ها نوسانات نرخ ارز است که ثبات ندارد.

وی با بیان اینکه همچنین دولت باید برای تولید برنامه ارائه می‌کرد اما، تمام کار‌ها را ناقص پیش برده است، افزود: طبق برنامه ریزی مقرر شده بود ۴ هزار میلیارد تومان به علاوه ۸۸۴ میلیون یورو ارز به خودوسازان پرداخت کند، اما فقط مبلغ ریالی را تامین کرد و مبلغ ارزی پرداخت نشد و این منجر به تولید خودرو‌های ناقص از سوی خودروسازان شد که در انبار‌ها خاک می‌خورند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: با اینکار ۴ هزار میلیارد تومان پرداختی هم ثمربخش نشد به دلیل اینکه قطعاتی که نیاز به ارز داشتند خریداری نشدند در نتیجه، هم خودرو‌ها ناقص تولید شدند، هم قیمت‌ها گران شد و هم بهره وری کاهش یافت.

وی با بیان اینکه مشکل عرضه هنوز به قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: هر چند گفته می‌شود تولید چند برابر شده، اما باید پرسید خودرو‌های ناقص تولید شده در انبار نیز چند برابر شده است.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: اگر مشکلات بخش تولید برطرف شود حباب قیمتی که در بازار خودرو وجود دارد قطعا کاهش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری میزان
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.