| کد خبر: 179786 |

◄ افزایش 3 برابری شکایات خودرویی در سال جاری

تعداد شکایات خودرویی در 9 ماه ابتدای سال‌جاری سه برابر کل سال گذشته است.

تین نیوز

تعداد شکایات خودرویی در 9 ماه ابتدای سال‌جاری سه برابر کل سال گذشته است.

یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اعلام این خبر گفت: شکایات خودرویی در سال ٩٦ دوهزار و ٦٧ مورد بود اما تا پایان آذرماه 97 تعداد شکایات به ٦ هزار و ٣٦٦ مورد رسیده است.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، صادقی بابیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مرجع دریافت و رسیدگی به شکایت‌های خودرویی شهروندان در کل کشور است افزود: همه افراد شاکی از شرکت‌ها درباره روند فروش و تحویل خودروهای تولید داخلی و خارجی می‌توانند شکایت خود را برای رسیدگی به کمیته نظارت بر تخلفات خودرویی در این سازمان ارجاع دهند.

او افزود: اگر شهروندان موضوع شکایت را به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت دیگر استان‌ها نیز ارائه کنند به این سازمان در استان تهران برای پیگیری و رسیدگی ارجاع خواهد شد.

صادقی اظهار داشت: سال گذشته باوجود انجام واردات و تولید خودرو، با مشکلات کمتری در بازار خودرو همراه بودیم این درحالی است که امسال با توجه به موضوع منع واردات، عدم ایفای تعهدات کامل واردکنندگان و افت تولید خودرو، شکایت خودرویی به‌طور چشمگیری افزایش‌یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران بابیان این‌که از کل شکایات خودرویی چهارهزار و ٧٠٠ مورد به تشکیل پرونده منجر شده است، اعلام کرد: تبدیل شکایت‌ها به پرونده به این معناست که در فرآیند رسیدگی، تخلف شرکت‌های خودروساز یا عرضه‌کننده احراز و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.

صادقی عمده تخلف‌های خودرویی را ایفای نکردن تعهدات و مطالبه وجه اضافه بر تعهدات شرکت‌های خودرویی برشمرد.

او با اشاره به مدت‌زمان پیگیری و رسیدگی به شکایت‌های خودرویی اظهار داشت: از زمان ارسال شکایت، پیگیری‌های لازم از سوی مسئولان مربوطه صورت می‌گیرد و طی نامه‌ای به شرکت متعهد، 10 روز فرصت داده می‌شود تا یا رضایت شاکی را جلب یا دلایل خود را درخصوص روند عملکردی که داشته‌اند گزارش کنند.

صادقی ادامه داد: پس از مهلت 10 روز اگر شاکی رضایت داد پرونده مختومه اعلام می‌شود در غیر این‌صورت شکایت موردنظر در کمیته مربوط ازنظر مباحث حقوقی، فنی و تجاری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.