| کد خبر: 178941 |

◄ بررسی وضعیت قیمت خودرو در جلسه کمیسیون اصل 90

هفته‌ آینده جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور وزیر صنعت و دستگاه‌های نظارتی برای بررسی موضوع افزایش قیمت خودرو برگزار خواهد شد. بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اعلام این خبر گفت: در این جلسه که یک‌شنبه 25 آذر برگزار خواهد شد به‌غیراز وزی صنعت، معاونان مربوطه، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تعزیرات، رئیس سازمان گمرک و خودروسازان حضور خواهند داشت.

تین نیوز

هفته‌ آینده جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور وزیر صنعت و دستگاه‌های نظارتی برای بررسی موضوع افزایش قیمت خودرو برگزار خواهد شد.

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اعلام این خبر گفت: در این جلسه که یک‌شنبه 25 آذر برگزار خواهد شد به‌غیراز وزی صنعت، معاونان مربوطه، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تعزیرات، رئیس سازمان گمرک و خودروسازان حضور خواهند داشت.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، پارسایی افزود: پرونده خودروسازان در کمیسیون اصل ۹۰ بیش از یک‌سال است که مفتوح است و گزارش آن درحال‌ تهیه است. با توجه به شرایط فعلی که خودروسازان به هر شکلی که می‌خواهند خودروی‌شان را پیش‌فروش می‌کنند و یا قیمت‌گذاری می‌کنند لازم دیدیم که کمیسیون از جایگاه نظارتی خود به این موضوع ورود کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه‌ داد: خودروسازان نتوانستند طی یک‌سال گذشته به تعهداتشان عمل کنند. آنها ۲۰ هزارمیلیارد تومان به قطعه‌سازان بدهکار هستند، ۳۰ هزارمیلیارد تومان بدهی بانکی دارند و ۱۵ هزارمیلیارد تومان زیان انباشته دارند و در کنار این‌ها هزاران میلیارد خودرو پیش‌فروش کرده‌اند و نتوانسته‌اند به تعهداتشان عمل کنند.

پارسایی با اشاره به این‌که بازار خودرو به حال خود رهاشده است و نیازمند نظارت جدی است، تصریح کرد: اگر فکر عاجلی برای وضعیت خودروسازی نشود، با توجه به تعهدات قبلی خودروسازان به مردم که هنوز تحقق پیدا نکرده است و تعهدات جدیدی که ایجاد می‌کنند، این نگرانی وجود دارد که مشکلی چندین برابر آن‌چه مؤسسات مالی اعتباری به وجود آورده‌اند را ایجاد کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.