| کد خبر: 177639 |

◄ قیمت خودرو و واردات خودرو هم‌زمان آزاد شوند

سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان این‌که باید در بازار خودرو رقابت ایجاد کرد، گفت: باید آزادسازی قیمت خودروهای تولید داخل و واردات آزاد خودرو هم‌زمان اجرا شوند.

تین نیوز

سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان این‌که باید در بازار خودرو رقابت ایجاد کرد، گفت: باید آزادسازی قیمت خودروهای تولید داخل و واردات آزاد خودرو هم‌زمان اجرا شوند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، باستانی درباره افزایش قیمت محصولات تولید داخل و درخواست آزادسازی قیمت‌ها توسط خودروسازان اظهارکرد: درخصوص خودروسازان بارها این را اعلام کرده‌ام که با وضعیت کنونی قادر به ادامه فعالیت در صنعت خودرو نیستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان اینکه برای ایجاد رقابت‌پذیری و نبود انحصار در بازار خودرو باید اقدام اساسی صورت بگیرد، گفت: خودروسازان از یک‌سو حق‌دارند که قیمت را دراختیار داشته باشند و از سوی دیگر باید مردم از محصول خوب و باکیفیت استفاده کنند. اگر مقرر باشد که خودروسازان افزایش قیمت داشته باشند باید تمام مسئولیت بار افزایش میزان هزینه‌های سربار را نیز بپذیرند و انتظار بیش‌ازحد از دولت نداشته باشند و مردم نیز حق‌دارند در بازار رقابتی خودرو خریداری کنند.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس با اشاره به اینکه باید واردات خودرو متناسب با شرایط آزادسازی قیمت‌ها آزاد باشد و تعرفه‌ها نیز کنترل شود، ادامه داد: باید آزادسازی قیمت خودروهای تولید داخل و واردات آزاد خودرو در کنار یکدیگر دیده شوند، خودروسازان باید با سایر محصولات وارد رقابت شوند.

این نماینده مجلس در پایان با تأکید براینکه نمی‌توانیم از یکسو به خودروساز اجازه افزایش قیمت بدهیم اما از سوی دیگر واردات را ممنوع و تعرفه‌ها را افزایش دهیم و هیچ فکری به حال هزینه‌های سربار خودروسازان نشود، خاطرنشان کرد: در شرایطی که تنها یک بخش از بازار خودرو موردتوجه قرار بگیرد و تنها اجازه افزایش قیمت داده شود، مردم متضرر می‌شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.