| کد خبر: 17584 |

◄ تعلیق فعالیت ۱۲۶ دستگاه اتوبوس اسکانیا به منظور افزایش ایمنی

تین نیوز | در پی فراخوان اتوبوس های برون شهری اسكانیا برای انجام اصلاحات لازم به منظور افزایش ایمنی، ارائه خدمات توسط 126 دستگاه از این نوع اتوبوس به حالت تعلیق درآمد تا اینكه تغییرات لازم را انجام دهند.

به گزارش تین نیوز از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، در پنجاه و یكمین نشست كمیسیون ایمنی راه های كشور كه با حضور وزیر راه و شهرسازی در ساختمان شهید دادمان برگزار شد، با اشاره به فراخوان بازرسی فنی اتوبوس‌های اسكانیای در حال بهره‌برداری با هدف شناسایی نواقص و دستكاری‌های، تصریح شد: در این فرایند، 530 دستگاه به مراكز مجاز مراجعه كردند كه از بین آنها، تعداد 126 دستگاه دارای نواقص و دستكاری‌های عمده و تاثیرگذار بر عملكرد ایمن آنها بودند.

بنابر این گزارش موضوع نواقص و دستكاری‌های عمده اتوبوس‌های اسكانیای به كارگروه ناوگان كمیسیون ایمنی راهها (با مسؤولیت سازمان ملی استاندارد ایران) واگذار شد كه با اعلام این كارگروه، سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای نسبت به تعلیق كارت هوشمند رانندگان و جلوگیری از صدور صورت وضعیت برای این اتوبوس‌ها اقدام كرده است. 

طبق این مصوبه، فراخوان سایر اتوبوس‌ها توسط شركت‌های تولیدی و پشتیبانی نیز در دستور كار قرار دارد و درحال پیگیری می‌باشد.

در پنجاه و یكمین نشست كمیسیون ایمنی راههای كشور مقرر شد با دعوت از بازرسان با تجربه خودروسازان چند شركت معتبر اروپایی برای بازدید و اعلام نظر از كارخانه های سازنده داخلی كه در تولید اتوبوس هستند مسایل ایمنی آنها را مورد ارزیابی قرار گیرد.

همچنین از دیگر مصوبات این جلسه جلوگیری از تردد اتوبوس ها و مینی بوس های دولتی فاقد مجوزهای لازم برای تردد در جاده های برون شهری بود.

همچنین در این جلسه بر تكمیل هرچه سریعتر چهار خطه كردن محورهای هراز و فیروزكوه با تخصیص اعتبارات ویژه مورد تاكید سایر اعضا قرار گرفت.

نماینده اورژانس كشور نیز از بهره مند شدن 14 استان از خدمات هلكوپتری در حوادث رانندگی جاده ای با شعاع 150 كیلومتری فرودگاه های محل استقرار هلكوپترهای مورد نظر خبر داد. 

در پنجاه و یكمین نشست كمیسیون ایمنی راههای كشورگزارش اقدامات و عملكرد دستگاهها در سفرهای تابستانی  توسط پلیس ارائه شد.

ذكر این نكته ضروری است، بر اساس مصوبه جلسه 49 كمیسیون ایمنی راهها و در راستای ارتقاء ایمنی و نظارت بیشتر و موثرتر بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی، فراخوان بازرسی فنی اتوبوس‌های در حال بهره‌برداری با هدف شناسایی نواقص و دستكاری‌هایی كه توسط شركت‌ها یا رانندگان بر روی اتوبوس‌ها اعمال می‌شود، صورت گرفت كه در مرحله نخست شركت عقاب افشان تولیدكننده اتوبوس‌های اسكانیا این فراخوان را عملیاتی كرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.