| کد خبر: 174640 |

◄ با کاهش قیمت خودرو در بازار همه فروشنده شدند

قیمت ارز در دو روز گذشته روند نزولی در پیش‌گرفته و به همین دلیل قیمت برخی کالاهایی که به قیمت ارز افزایش‌یافته بودند روند کاهشی دارند.

تین نیوز

قیمت ارز در دو روز گذشته روند نزولی در پیش‌گرفته و به همین دلیل قیمت برخی کالاهایی که با رشد قیمت ارز افزایش‌یافته بودند روند کاهشی دارند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، مهم‌ترین کالایی که این روزها قیمتش در بازار پایین آمده، خودرو است. کالایی که به‌دلیل عدم مدیریت صحیح بازار توسط وزارت صنعت و سودجویی برخی خودروسازآن‌همراه باقیمت ارز تا 100 درصد افزایش‌یافته است.

این افزایش قیمت درحالی بود که خودروسازان بزرگ کشور تحت‌فشار وزارت صنعت دست به‌پیش فروش طولانی‌مدت خودرو زدند که هیچ تأثیری بر قیمت خودرو در بازار نداشت.

از سوی دیگر بازار خودروهای وارداتی نیز که با توقف ثبت‌سفارش، قیمت‌های باورنکردنی را به خود دیده بود هنوز به ثبات نرسیده و هرازگاهی به تبعیت از برخی رویدادهای بین‌المللی و نرخ ارز روند صعودی به خود می‌گیرد. با این اوصاف دیروز هم‌زمان با افت شدید نرخ ارزهای خارجی، بازار خودرو نیز تکانی خورد و قیمت بسیاری از خودروها به‌خصوص وارداتی‌ها نزول پیدا کرد. دراین‌بین بسیاری از متصدیان بازار تأکید داشتند که دلالان با نگرانی از روند کاهشی قیمت‌ها به بازار آمده بودند و قصدشان نیز تنها فروش خودرو آن‌هم باقیمت‌هایی پایین‌تر از هفته‌های گذشته بود.

یک فعال بازار خودرو، تصریح کرده قیمت خودروهای داخلی غیرمعقول افزایش پیداکرده بود که باید با همکاری خودروسازان روند کاهشی قیمت‌ها ادامه داشته باشد.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشگاه خودروی تهران از کاهش یک و نیم تا ۱۲ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و کاهش قیمت در خودروهای خارجی از ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان به‌دنبال کاهش نرخ دلار خبر داد.

سعید موتمنی در توصیف بازار خودرو که هم‌زمان با کاهش نرخ ارز با شوک همراه بوده تأکید کرد که دیروز فروشنده در این بازار زیاد بود، ولی خریداری وجود نداشت این در شرایطی است که روز گذشته پس از مدت‌ها خریدارها قیمت را تعیین می‌کردند. وی بابیان اینکه با ادامه این روند قیمت خودرو بازهم کاهش می‌یابد، ادامه داد در کنار کاهش قیمت خودرو، اگر خودروسازان عرضه را بیشتر کنند، بازهم کاهش قیمت خواهیم داشت.

این فعال بازار خودرو به عوامل افزایش قیمت خودرو در ماه‌های اخیر اشاره‌کرده و تأکید داشته که افزایش نرخ دلار یکی از این عوامل بود و در کنار آن با توجه به اینکه خودروسازان به دلایل مختلف ازجمله افزایش هزینه تولید، عرضه را به بازار کم کرده بودند، قیمت خودرو افزایش یافت.

رئیس اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشگاه خودروی تهران اظهارکرد: وقتی نرخ دلار افزایش می‌یابد، فروشندگان خودرو هم کم می‌شوند، اما به‌محض اینکه دلار حالت ریزشی پیدا می‌کند، فروشنده زیاد می‌شود. موتمنی درنهایت عنوان کرده که ما برای کاهش بیشتر قیمت خودرو از خودروسازان می‌خواهیم تا عرضه خودرو به بازار را بیشتر کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.