| کد خبر: 174619 |

◄ نماینده خودروسازان خواستار تعویق استانداردهای 85 گانه شد

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور خواستار متناسب‌سازی حد اعتباری خودروسازان و قطعه سازان با شرایط روز قیمت مواد و قطعات و نقدینگی موردنیاز و به تعویق افتادن اجباری شدن استانداردهای 85 گانه شد.

تین نیوز

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور خواستار متناسب‌سازی حد اعتباری خودروسازان و قطعه سازان با شرایط روز قیمت مواد و قطعات و نقدینگی موردنیاز و به تعویق افتادن اجباری شدن استانداردهای 85 گانه شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا نجفی‌منش گفت: خواستار افزایش سقف اعتباری هر یک از خودروسازان به 10 هزار میلیارد تومان و 2 برابر شدن حد اعتباری قطعه سازان تخصیصی هستیم.

او افزود:اصلاح فرآیند تخصیص ارز از سامانه نیما و تخصیص و صدور حواله پس از ثبت سفارش، واگذاری مکانیزم کنترل اقلام و مبالغ به تشکل‌های مرتبط و بهره‌گیری از امکانات استان‌ها برای تخصیص ارز در این راستا سودمند است.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور گفت: تعریف روش‌های تقویت قدرت خرید مصرف‌کنندگان نهایی خودرو نظیر اسقاط بلندمدت و بهره کم را خواستار مفید است چون افزایش قیمت خودرو، کاهش تقاضای واقعی را به دنبال خواهد داشت.

نجفی‌منش تاکید کرد: تسهیل و تسریع در ترخیص مواد اولیه و قطعات موجود در گمرک، تعریف سیاست‌ها و مکانیسم‌های تشویقی برای داخلی سازی مواد و قطعات خودرو و تعیین سهمیه مواد اولیه (فلزی و پلیمری) متناسب با نیاز صنعت خودرو باقیمت مبتنی بر ارز سامانه، از دیگر موارد مورد انتظار است.

او خواستار تعویق افتادن اجباری شدن استانداردهای 85 گانه شد و گفت: برای پاس کردن برخی از این استانداردها و تعلیق پروژه‌های مرتبط توسط همکاران خارجی شرکت‌های قطعه ساز به دلیل تحریم، جایگزینی شرکت‌های جدید زمان‌بر است.

این مقام مسئول تشریح کرد: بدهی قبلی واحدهایی که به‌صورت نسیه یا یوزانس (اعتبار اسنادی) جنس را وارد کرده و فروخته‌اند و اگر بخواهند با نرخ جدید پرداخت کنند ورشکسته می‌شوند، باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.