| کد خبر: 172656 |

◄ اگر احتکار خودرو ثابت شود برخورد می‌کنیم

در پی نمایش تصاویری در بخش خبری 20:30 مبنی‌بر احتکار گسترده خودرو در برخی انبارهای خودروسازان، محمود نوابی، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: این سازمان اگر در هر موردی به این نتیجه برسد که احتکاری درزمینهٔ خودرو صورت گرفته، با آن برخورد می‌کند.

تین نیوز

در پی نمایش تصاویری در بخش خبری 20:30 مبنی‌بر احتکار گسترده خودرو در برخی انبارهای خودروسازان، محمود نوابی، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان  اعلام کرد: این سازمان اگر در هر موردی به این نتیجه برسد که احتکاری درزمینهٔ خودرو صورت گرفته، با آن برخورد می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، نوابی در واکنش به اخبار احتکار خودرو توسط تولیدکنندگان گفت: طبق گزارشی که خودروسازان داده‌اند، تعدادی از خودروهای تولیدشده هنوز به مرحله تجاری نرسیده‌اند و تولیدکننده مجبور است این خودروها را تا کامل شدن فرآیند تولید در انبار نگهداری کند. دلیل وارد نشدن این خودروها به بازار هم نقص در تعدادی از قطعات است، درواقع اگر این قطعات وصول شوند هرچه سریع‌تر این خودروها دراختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به عزم دولت برای برخورد با محتکران اضافه کرد: بااین‌حال وزارت صمت در هر موردی اگر به این نتیجه برسد که احتکاری صورت گرفته است به‌صورت جدی برخورد خواهد کرد و مطمئناً در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان همچنین با رد عرضه قطره‌چکانی خودرو به بازار توضیح داد: درحال‌حاضر خودرو در کشور یک کالای صرفاً مصرفی محسوب نشده و بسیاری از اقشار جامعه به‌عنوان کالای سرمایه‌ای به آن نگاه می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر همان‌طور که تعدادی از افراد سرمایه خود را به ارز و سکه تبدیل کرده‌اند تعدادی هم ممکن است سرمایه‌شان را تبدیل به خودرو کرده باشند. در شرایط فعلی بازار خودرو همواره میزان عرضه کمتر از تقاضاست و این مسئله باعث اختلاف قیمت‌ها خواهد شد و مطمئناً از این اختلاف قیمت خودروساز بهره‌ای نخواهد برد.

کارشناسان براین عقیده هستند که بسیاری از خودروهایی که در انبارهای خودروسازان خاک می‌خورند قبل از ایجاد تحریم‌ها تأمین قطعه شده‌اند و خودروسازان این خودروها را عمداً ناقص گذاشته‌اند

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.