| کد خبر: 172049 |

◄ آیا استانداردسازی خودرو کشور تحت تاثیر تحریم‌ها قرار می‌گیرد؟

استاندردسازی تنها دغدغه خودروسازی ایران نیست و کاهش تولید هم یکی از مشکلات فراروی این صنعت بزرگ کشور قرار گرفته است.

تین نیوز

هشت ماه از فرصتی که به خودروسازان برای دستیابی به استانداردهای85‌گانه که از سوی سازمان ملی استاندارد اعلام شده بود می‌گذرد و گفته می‌شود 3 خودرو از میان تعداد خودروئی که شماره‌گذاری آن‌ها ممنوع شده بود موفق به کسب امتیاز شدند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در میان خودوهایی که قرار است از دی‌ماه شماره‌گذاری آن متوقف شود، خودروهای «تک ستاره» است که خانواده پراید نیز در آ ن گنجانده شده و پراید 111 نیز یکی از آن‌ است.

در گیر و دار اصرار بر استاندارد سازی خودروها از سوی سازمان ملی استاندارد که البته نظارت دقیقی نیز بر آن است، صنعت خودرو کشور با تحریم‌ها نیز همراه و کار برای دستیابی به استانداردهای 85گانه سخت‌تر از گذشته شد.

کارشناس صنعت خودرو کشورمان، دراین‌باره گفت: استادردسازی تنها دغدغه خودروسازی ایران نیست و کاهش تولید هم یکی از مشکلات فراروی این صنعت بزرگ کشور قرار گرفته است.

امیرحسین کاکائی به موضوع تحریم همه‌جانبه صنایع بزرگ از جمله صنعت شاخص خودرو کشور با ریزبینی کشور آمریکا در مرحله نخست اعمال تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: خودروسازان کشور از کوچک و بزرگ از استانداردسازی محصولات خود استقبال کرده‌اند اما، با شروع تحریم‌ها و خروج اکثر تولیدکنندگان خارجی و لغو همکاری با ایران، کار را برای رسیدن به استانداردها با دشواری همراه کرده است.

وی به موضوع کسری قطعاتی که به صورت C.K.D به کشور پیش از تحریم به کشور وارد می‌شد پرداخت و افزود: به طور قطع خودروسازانی که نتوانند استانداردها را اعمال کنند با کاهش و خروج از چرخه تولید روبه‌رو می‌شوند، چرا که تامین امنیت مردم و سلامت آنها یک اصل اساسی است و پلیس و سازمان استاندارد به سادگی ار کنار آن نخواهند گذشت.

کاکایی با تاکید بر این نکته که، بنا بر اعلام سازمان استاندارد قطعاً خودروهایی که نتوانند استانداردهای 85گانه را رعایت کنند از چرخه تولید خارج می‌شوند و مماشاتی با شرکت‌ها در این زمینه نخواهد شد، افزود: بنا بر اعلام این سازمان، در زمینه نظام استانداردسازی از نقطه اول که تدوین استاندارد است تا نقطه انتهایی که ترویج و پیاده‌سازی آن است اقدامات خوبی در کشور آغاز شده است.

کارشناس صنعت خودرو دانشگاه علو و صنعت، خاطرنشان کرد: تحریم‌ها همواره فرصتی است تا کشور با تکیه بر توان داخلی به دانش‌فنی در بخش‌های مختلف دست پیدا کند و این بار نیز خروج آمریکا از توافقنامه برجام این فرصت را در اختیار ما قرار داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.