| کد خبر: 171501 |

◄ روایت رئیس ایدرو از نوسازی ناوگان باری

براساس برنامه طرح‌شده از سمت دولت می‌بایست 202 هزار دستگاه در طول سه سال در کشور تأمین شود و مأموریت فوق از طرف وزیر صنعت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محول شد.

تین نیوز

بهمن سال گذشته با دستور حسن روحانی رئیس‌جمهور، ابرپروژه کلید به کلید را برای نوسازی ناوگان سنگین جاده‌ای و شهری کلید خورد. بااین‌وجود تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و خروج بسیاری از خودروسازان بزرگ مانند بنز و اسکانیا از ایران ادامه این طرح در حاله‌ای از ابهام فرورفت.

روز گذشته منصور معظمی، رئیس هیئت‌مدیره سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اقدامات سازمان ایدرو درباره طرح نوسازی ناوگان سنگین کشور، تصریح کرد: براساس برنامه طرح‌شده از سمت دولت می‌بایست 202 هزار دستگاه در طول سه سال در کشور تأمین شود و مأموریت فوق از طرف وزیر صنعت به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران محول شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، معظمی گفت: براساس آخرین گزارش تاکنون 39 هزار و 500 دستگاه ثبت‌سفارش در سیستم بانکی صورت گرفته و از این تعداد، 13 هزار و 500 دستگاه گشایش اعتبارشده و سفارش خرید تعلق‌گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: ظرف دو تا سه هفته آینده همه 4هزار و 500 دستگاه مذکور برای گشایش اقدام شده و تا چهار ماه آینده اولین خودروهای سنگین تولیدشده به بازار ارائه خواهد شد و دراختیار مردم قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بابیان اینکه با برزیلی‌ها قراردادی در حوزه تأمین ماشین‌های سنگین نبسته‌ایم، تصریح کرد: برزیلی‌ها اعلام کردند که امکانات خوبی در این حوزه می‌توانند دراختیار ایران قرار دهند و سفیر آنها به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار در این حوزه با مقامات ایرانی وارد گفت‌وگو شدند.

او افزود: مقامات برزیلی یک فاینانس 1.2 میلیارد دلاری برای کار با ایران اختصاص داده‌اند که این مبلغ توسط بانک توسعه برزیل در جهت مشارکت شرکت‌های ایرانی و برزیلی اختصاص داده خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.