| کد خبر: 169014 |

◄ خدمات پس‌از فروش خودروهای وارداتی تا 10سال

خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی فروخته‌شده تا ده سال ادامه خواهد داشت.

تین نیوز

خدمات پس از فروش برای خودروهای وارداتی فروخته‌شده تا ده سال ادامه خواهد داشت. فرهاد احتشام‌زاده، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با تأکید براین موضوع گفت: براساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو تا ۱۰ سال پس از فروش آخرین دستگاه خودروی وارداتی، خدمات پس از فروش به دارندگان این خودروها ارائه خواهد شد.

احتشام‌زاده در پاسخ به اینکه با توجه به اظهارات برخی از واردکنندگان خودرو مبنی‌بر احتمال تعدیل (بیکاری) نیروهای شاغل در این بخش، نگرانی مبنی‌بر احتمال عدم ارائه خدمات پس از فروش از سوی شرکت‌های واردکننده خودرو مطرح‌شده است، اظهارکرد: اظهارات صورت گرفته در این زمینه دقیق نیست و خدمات پس این خودروها از فروش ادامه خواهد داشت.

او بابیان اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر در شرکت‌های واردکننده خودرو مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: حدود هفت هزار نفر از این افراد در بخش فروش خودرو و دیگر بخش‌های مرتبط مانند لجستیک و بازرگانی خارجی فعال هستند که درصورت ادامه یافتن ممنوعیت واردات، احتمال بیکاری این افراد وجود دارد.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: این هفت هزار نفر اگر هرکدام متعلق به یک خانواده سه‌نفره باشند با تصمیم اخیر دولت احتمال به خطر افتادن اقتصاد ۲۱ هزار نفر وجود دارد.

احتشام‌زاده در پاسخ به اینکه برخی کارشناسان از تصمیم اخیر دولت در ممنوعیت واردات خودرو و دیگر کالاهای لوکس و غیرضروری دفاع کرده و معتقدند که در این شرایط واردات خودرو باعث وارد آمدن فشار مضاعف به منابع ارزی کشور خواهد شد، اظهارکرد: اگر ما دچار برخی محدودیت‌های خارجی هستیم نباید به سمت خودتحریمی حرکت کنیم. ممنوع کردن واردات خودرو نوعی خودتحریمی در راستای تحریم‌های صنعت خودرو در دوره ۹۰ روزه اعلامی است.

روز گذشته نیز وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی‌براینکه واردکنندگان خودرو اعلام کرده‌اند اگر واردات خودرو ممنوع نباشد، آن‌ها می‌توانند با ارز خودشان خودرو وارد کنند، اظهارکرد: این‌یک ادعای خوشمزه است. منشأ ارز واردکنندگان که اعلام کرده‌اند با ارز خودشان خودرو وارد می‌کنند، باید مشخص شود. وقتی ارزی در بازار غیرمتشکل پولی ایران خلق نشده است، پس باید از سبد ارزی استفاده کرد و منشأ این ارز باید مشخص باشد. این چه استدلالی است که واردکنندگان می‌گویند که می‌خواهند خودرو را با ارز خودشان وارد کنند؟!

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.