| کد خبر: 167979 |

قاضی‌پور:

◄ «پژو» در پی بازار ناب ایران بود

در حالی اعلام می‌شد که قرارداد جدید با پژو محرمانه است که این خودروسازی بدون اجازه از آمریکا توافقی را انجام نمی‌دهد.

تین نیوز

پژو در حالی بعد از بدعهدی‌های گذشته به ایران بازگشت که با از دست‌ دادن بخش بزرگی از بازار اروپا در پی ورود به بازار ناب ایران بود.

نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اعلام این مطلب افزود: در حالی اعلام می‌شد که قرارداد جدید با پژو محرمانه است که این خودروسازی بدون اجازه از آمریکا توافقی را انجام نمی‌دهد.

قاضی‌پور درخصوص خروج پژو از قرارداد خود با خودروسازان داخلی، اظهار کرد: دولت آقای روحانی و دولت آقای احمدی‌نژاد طرح جامع خودروسازی ندارند تا مشخص باشد آینده این صنعت در کشور ما چگونه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: در حالی‌که اعلام می‌شد قرارداد جدید با پژو محرمانه است که این خودروسازی بدون اجازه از آمریکا توافقی را انجام نمی‌دهد؛ به امید قرارداد جدید با این شرکت چند سال پروژه‌های خودروسازی تعطیل شد؛ اما به‌محض اعلام خروج آمریکا از برجام قرارداد خود را فسخ کردند و لطمات زیادی بر خودروسازی‌ها وارد گردید.

او با بیان اینکه این انتظار وجود داشت تا وزیر صنعت و تجارت خودروسازان را موظف به استفاده از ظرفیت‌ها و دانش داخلی می‌کرد نه اینکه هدف مشارکت با خارجی‌ها و حذف داخلی‌ها باشد، تصریح کرد: درحال‌حاضر شاهد هستیم که خارجی‌ها رفتند و دست خودروسازان داخلی خالی ماند و ضرر و زیان این چند سال را نیز باید ملت پرداخت کنند.

وزارت صنعت بدون تحقیق احتکار خودروسازان را رد کرد

به گزارش تین‌نیوز به نقل خانه ملت، این نماینده مردم در مجلس با تأکید براینکه خودروهای تولیدشده در خودروسازی‌ها تاکنون با دلار 3 هزار و 200 تومانی بوده، عنوان کرد: سایپا 30 هزار و ایران‌خودرو 60 هزار خودرو را احتکار کردن تا شاهد افزایش قیمت 5 تا 10 میلیون تومانی محصولات باشیم؛ اما وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که احتکاری در کار نبوده و بدون پشتوانه تحقیقاتی از خودروسازان حمایت کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.