| کد خبر: 164971 |

◄ چگونه یک خودرو سبز بخریم؟

افرادی که علاقه دارند تا خودروهای سبز و دوستدار محیط‌زیست خریداری کنند، می‌توانند از روش‌های مختلفی میزان آلایندگی یک خودرو را بررسی کنند.

تین نیوز

افرادی که علاقه دارند تا خودروهای سبز و دوستدار محیط‌زیست خریداری کنند، می‌توانند از روش‌های مختلفی میزان آلایندگی یک خودرو را بررسی کنند.

وقتی در مورد خودروهای سبز صحبت می‌شود نظر افراد به‌سوی خودروهای برقی یا هیبریدی منحرف می‌شود. درحالی‌که برخی خودروهای بنزینی با فناوری‌های جدید قادرند باراندمان بالایی کار کنند و آلودگی بسیار کمی برای محیط‌زیست داشته باشند.

 رتبه‌بندی اقتصادی مصرف سوخت یا EPA معیار بسیار خوبی برای ارزیابی سبز بودن فناوری خودروی شماست. برای نمونه شرکت مزدا باعرضه فناوری «اسکای اکتیو X» می‌تواند در چند سال آینده، مصرف سوخت خودرو‌های خود را به‌شدت کاهش دهد.

این امر موجب شده است که کارشناسان، فقط خودرو‌های الکتریکی به‌عنوان خودرو‌های سبز معرفی نکنند و خودرو‌های مجهز به موتور احتراق داخلی (که سوخت فسیلی می‌سوزانند) نیز بتوانند به مصرفی بهینه دست یابند.

دیگر عنصر مهم در مصرف سوخت، نوع بدنه خودرو است. برای مثال یک خودروی شاسی‌بلند بیشتر از یک خودروی کراس سوخت می‌سوزاند.

به گزارش خبرآنلاین، با توجه به این شرایط و البته قیمت‌های عرضه‌شده، خودرو‌های هیبریدی را می‌توان معقول‌ترین گزینه موجود در بازار دانست.

این خودروها با زیرساخت‌های خودروهای بنزینی قادر به تردد در اکثر مسیرها هستند و محدودیت‌های خودروهای الکتریکی را ندارند. یکی دیگر از مزایای خودروهای هیبریدی شعاع حرکتی بسیار بالای آن‌ها است که به‌مراتب برتر از خودروهای بنزینی و الکتریکی است.

مقایسه آلودگی ایجاد شده توسط تویوتا پریوس با گوسفند

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.