| کد خبر: 162999 |

◄ پروژه «کلید به کلید» برای نوسازی ناوگان فرسوده آغاز شد

روز گذشته پروژه عظیم نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای موسوم به پروژه کلیدبه‌کلید با تحویل 200 خودرو ساخت سایپادیزل به متقاضیان آغاز شد.

تین نیوز

روز گذشته پروژه عظیم نوسازی ناوگان عمومی جاده‌ای موسوم به پروژه کلیدبه‌کلید با تحویل 200 خودرو ساخت سایپادیزل به متقاضیان آغاز شد.

این پروژه ملی در صورت موفقیت نه‌تنها ایمنی جاده‌ها را افزایش خواهد داد و بلکه تأثیر زیادی در رونق فعالیت‌های سازندگان خودروهای تجاری در کشور خواهد داشت.

یکی از مشکلات عمده کشور، فرسودگی خودروهای عمومی جاده‌ای است که سالانه خسارات زیادی درزمینهٔ ایمنی، آلودگی هوا و ... به حمل‌ونقل کشور وارد می‌کند.

محسن صالحی‌نیا معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره این ابرپروژه ملی گفت: مگاپروژه «کلیدبه‌کلید» و جایگزین کردن خودروهای تجاری فرسوده سنگین با خودروهای تجاری جدید، طوری طراحی‌شده که با کمترین تأثیرپذیری ارزی و ریالی، ازنظر قیمتی برای متقاضیان جذاب باشد.

صالحی‌نیا افزود: شاه‌بیت اجرایی شدن این پروژه، تأمین منابع مالی آن است که مقررشده بخشی از آن از محل صرفه‌جویی در مصرف سوخت حاصل شود.

به گفته این مقام مسئول، مقررشده بیش از 11.2 میلیارد دلار اعتبار ارزی برای این پروژه در مدت سه سال تأمین شود که مطابق برنامه‌ریزی‌ها 3.5 میلیارد دلار آن در سال نخست، چهار میلیارد دلار در سال دوم و مابقی در سال سوم اجرای پروژه تأمین خواهد شد.

او بیان داشت: اعتبار ارزی موردنیاز پروژه در سال نخست، حتی‌الامکان از محل صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد و با آماده شدن فاینانس‌ها از سوی شرکای تجاری خودروسازان داخلی، تأمین مالی در سال‌های دوم و سوم پروژه انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن تولید انبوه این خودروها و جایگزینی تدریجی آن‌ها با ناوگان فرسوده را از حدود ماه دوم سال آینده شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تغییرات نرخ ارز و تأثیر آن در این مگاپروژه، اظهار داشت: برای تأمین بخشی از قطعات موردنیاز خودروها از ارز بانک مرکزی با نرخ رسمی استفاده و بخشی دیگر از محل صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد که به همین دلیل، کم‌ترین تأثیرپذیری پروژه را از تغییرات نرخ ارز شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: تأمین ریالی این پروژه نیز در صورت مدیریت بخش ارزی، دستخوش تغییر آن‌چنانی نخواهد شد و پیش‌بینی می‌شود درنهایت تغییراتی کمتر از نرخ تورم را تجربه کند.

صالحی‌نیا خاطرنشان کرد: بااین‌حال، دستگاه‌های متولی امر در تلاش‌اند تا اعداد و ارقام را طوری تنظیم کنند که قیمت‌های نهایی برای رانندگان و خریداران خودروها جذاب باشد.

به گزارش ایرنا، او گفت: خودروهای مدرن جدید، ازنظر رفاه، ایمنی و مصرف سوخت قابل قیاس با خودروهای قدیمی نیست و مطمئن هستیم به دلیل کیفیت بالا، استقبال خوبی را از این پروژه شاهد خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مالک نخعی 0 0

    http://www.tinn.ir/بخش-رانندگان-سنگین-مالکان-خودرو-28/155525-سوئیچ-به-سوئیچ-طرحی-برای-بازسازی-ناوگان-حمل-ونقل-بار-برون-شهری

    نظر خوانندگان گرامی را به مطلب بالا منتشر شده در همین سایت جلب می کنم
    لطفا به تاریخ انتشار هر دو مطلب و نواقص فعالیت اجرایی سایپا دیزل توجه کنید .