| کد خبر: 162789 |

◄ مرگ سالانه 6هزار آلمانی در اثر آلودگی موتورهای دیزل

طبق گزارش آژانس حفاظت محیط‌زیست آلمان، گاز اکسید نیتروژن حاصل از خودروهای دیزل در این کشور هرسال باعث مرگ 6 هزار شهروند این کشور می‌شود.

تین نیوز

طبق گزارش آژانس حفاظت محیط‌زیست آلمان، گاز اکسید نیتروژن حاصل از خودروهای دیزل در این کشور هر سال باعث مرگ 6 هزار شهروند این کشور می‌شود.

به گزارش اتونیوز، پس از رسوایی بزرگ تقلب فولکس‌واگن در تست آلایندگی موتورهای دیزل موسوم به دیزل‌گیت حساسیت زیادی در بین کشورهای دنیا برای تست میزان واقعی آلایندگی موتورهای دیزل به وجود آمد. تا پیش‌ازاین خودروهای دیزل در جهان جانشینان پاک‌تر  خودروهای بنزینی محسوب می‌شدند.

بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران بر این باورند که نیتروژن اکسید (NOx) حاصل از خودروهای دیزلی برای سلامت انسان و محیط‌زیست بسیار خطرناک و کشنده است؛ اما شرکت‌های خودروساز ازجمله فولکس‌واگن آلمان که بیش‌ترین سهم فروش خودرو در جهان و اروپا را داراست، همواره به تولید خودروهای دیزلی پرداخته و زیر بار آلودگی آن‌ها نمی‌روند.

حالا آژانس محیط‌زیست آلمان اعلام کرده است که سالانه 6 هزار مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی خودروهای دیزلی و گاز خطرناک و سمی نیتروژن اکسید در آلمان به ثبت می‌رسد که این امر نشان می‌دهد که دولت آلمان و کشورهای دیگر باید درباره جلوگیری از تولید چنین خودروهای آلاینده‌ای تصمیمات جدی‌تر و اقدامات مؤثرتری را اتخاذ کنند.

جلوگیری از این میزان مرگ‌ومیر مستلزم فشار بر روی خودروسازانی است که این‌گونه خودروها را تولید و عرضه می‌کنند اما ازآنجا که شرکت‌های بزرگ خودروسازی در جهان میلیاردها دلار درزمینهٔ تکنولوژی خودروهای دیزلی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، این امر تا حدود زیادی دشوار و وقت‌گیر به نظر می‌رسد.

این آژانس طبق آمار به‌دست‌آمده، همچنین عنوان کرده است که سطح بالای گازهای سمی و خطرناک نیتروژن اکسید در ۷۰ شهر آلمان بیش‌تر از محدوده استاندارد بوده و همین مسئله نیز میلیون‌ها نفر در این کشور را بیمار کرده است.

دادگاه آلمان این حق را برای شهرداری‌های شهرهای مختلف در نظر گرفته است که طرح ممنوعیت تردد خودروهای دیزل را در شهرها اجرا کنند.

شرکت تویوتا هم که دومین خودروساز بزرگ دنیا در سال 2017 پس از فولکس‌واگن بود، تابستان امسال فروش خودروهای دیزلش را در اروپا متوقف خواهد کرد و این شرکت در نظر دارد تا با افزایش تولید خودروهای هیبریدی، جایگزین مطمئنی برای محصولات دیزلش در اروپا ایجاد کند.

بااین‌حال فولکس‌واگن همچنان بر تولید مدل‌های دیزل پافشاری می‌کند و ادعا دارد باکمی تغییرات در سیستم مدیریت موتور خودرو خواهد توانست مشکل آلایندگی این موتورها را حل کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.