| کد خبر: 160931 |

دلایل مخالفت با ترخیص خودروهای موجود در گمرک

در حالی که یک ماه قبل رئیس سازمان توسعه تجارت خواستار ترخیص خودروهای در گمرک مانده شده بود، رئیس گمرک در نامه‌ای با این درخواست به دلیل مشخص نبودن نحوه اجرای آن مخالفت کرد.

تین نیوز

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، دلایل مخالفت گمرک با ترخیص خودروهای وارداتی موجود در گمرک را تشریح کرد.

در حالی که یک ماه قبل رئیس سازمان توسعه تجارت خواستار ترخیص خودروهای در گمرک مانده شده بود، رئیس گمرک در نامه‌ای با این درخواست به دلیل آنچه که «مشخص نبودن نحوه اجرا» خوانده شده؛ مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فرهاد احتشام‌زاده اظهار کرد: تصمیم گمرک جمهوری اسلامی مبنی بر مخالفت با ترخیص خودروهای موجود در انبار گمرک تنها به دلیل ابهام در نحوه اجرای دستورالعمل ابلاغی است.

وی تصریح کرد: عدم شفافیت در دستورالعمل اجرایی ترخیص خودروهای وارداتی موجود در گمرک، این مرکز ناگزیر از مخالفت با این اتفاق شد.

احتشام‌زاده با بیان این‌که «ترخیص خودروهای موجود در گمرک با رای دیوان عدالت اداری با پیچیدگی بیشتری مواجه شده است»، گفت: طبق هماهنگی با اتاق بازرگانی و وزارت صنعت مقرر شده چاره‌ای برای این موضوع اندیشیده شود.

وی در بخش با تاکید بر رکود حاکم بر بازار خودروهای وارداتی در کشور، افزود: بازار خودروهای وارداتی در کشور به «کما» رفته و این موضع نه به نفع مشتری و نه به نفع فعالان این بخش است و لذا، باید فرایند رونق بازار خودروهای وارداتی به شور گذاشته شود.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو خاطرنشان کرد: باید با همراهی وزارت اقتصاد و دارائی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردکنندگان خودرو و اتاق بازرگانی جلسه‌ای تشکیل شده و در آن به تدوین دستور جلسه‌ای پردخته شود تا این دستورالعمل ملاک عمل قرار بگیرد.

به گزارش تین‌نیوز، رئیس‌کل گمرک ایران در مکاتبه‌ای با خسروتاج رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت تاکید کرده است: امکان ترخیص خودروهای در گمرک مانده بدون مصوبه هیات‌دولت وجود ندارد، به این ترتیب ترخیص خودروهای در گمرک مانده با نامه گمرک ایران به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتفی شد.

حدود یک‌ماه پیش رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در پیشنهادی به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار تعیین تکلیف خودروهای موجود در گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری شده بود.

با توجه به مصوبه هیات وزیران در خصوص ممنوعیت ثبت سفارش و  واردات خودروهای با سال ساخت بیشتر از یک سال در عمل امکان ترخیص خودروهای موصوف بدون تصویب پیش نویس مصوبه پیشنهادی وجود نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.