| کد خبر: 153221 |

ثبت درآمد 125 هزار میلیارد ریالی گمرک از ابتدای امسال تاکنون

رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 125 هزار میلیارد ریال از محل حقوق ورودی کالا درآمد کسب شده که با محاسبه سایر درآمدهای وصولی از طریق گمرک این رقم به بیش از 170 هزار میلیارد ریال می رسد.

تین نیوز

     رئیس کل گمرک ایران اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 125 هزار میلیارد ریال از محل حقوق ورودی کالا درآمد کسب شده که با محاسبه سایر درآمدهای وصولی از طریق گمرک این رقم به بیش از 170 هزار میلیارد ریال می رسد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از گمرک، فرود عسگری روز چهارشنبه در نشست سالانه مدیران ستادی و اجرایی گمرکات کشور گفت: یکی از دستاوردهای مهم گمرک در قالب گمرک الکترونیک حضور ٢٧ سازمان همجوار در سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی است که سبب تسهیل و توسعه تجارت از طریق کاهش زمان و هزینه صاحبان کالا شده است.

وی افزود: پنجره واحد تجارت فرامرزی به مرحله نهایی و کارایی حداکثری نزدیک شده است و گمرک و سازمان های همجوار باید کمک کنند تا برخی از مشکلات باقی مانده برطرف شود.

وی در این نشست با بیان اینکه گمرک الکترونیک اکنون به نتایج خوبی رسیده است و در همه جلسات با دولت و مجلس از آن با عنوان کار مهم و اساسی یاد می شود به تشریح انتظارات مردم و دولت از گمرک پرداخت و گفت: نخستین و مهمترین کسانی که از ما انتظار دارند تجار و بازرگانان هستند که به دنبال ترخیص کالاهای خود در کمترین زمان هستند و خوشبختانه توانسته ایم از طریق گمرک الکترونیک به این انتظار و توقع آنان تا حد زیادی پاسخ دهیم.

رییس کل گمرک یکی دیگر از مطالبات جدی از این سازمان را رسیدگی به مسائل و مشکلات مرز نشینی، ملوانی و کولبری عنوان کرد و گفت: گمرک به طور جدی در پی حل مشکلات این بخش ها با کمک سازمان ها و دستگاه های ذیربط و ساماندهی این رویه ها است.

وی به موضوع افزایش درآمد گمرک با اجرای سامانه های الکترونیکی اشاره کرد و گفت: با توجه به عملکرد موفق گمرک در سال گذشته پیش بینی سقف درآمد گمرکی در سال 96 فقط از محل حقوق ورودی با 35 هزار میلیارد ریال افزایش به 200 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

رییس کل گمرک با اشاره به مطالبات این سازمان گفت: یکی از جدی ترین خواسته های جامعه و مسئولان مبارزه همه جانبه گمرک با قاچاق کالا و مواد مخدر است که خوشبختانه طی سه سال گذشته با استفاده از سامانه های هوشمند، تجهیزات پیشرفته و سگهای مواد یاب توانسته است رتبه های بسیار برجسته ای هم در داخل کشور و هم ابعاد بین المللی کسب کند و این روند همچنان ادامه دارد .

عسگری با بیان اینکه گسترش مناطق آزاد در کشور یکی از چالش های گمرک به حساب می آید، افزود: در این مناطق مجتمع های تجاری احداث شده که حیات آنها وابسته به کالاهای ساخته شده و مصرفی وارداتی است.

وی افزود: مذاکراتی با مسئولان دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مورد سامان دهی واردات در این مناطق صورت گرفته است و با مساعدت و همکاری دکتر بانک دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مقرر شد در چارچوب تفاهمنامه ای مناطق آزاد تحت پوشش سامانه جامع گمرکی قرار بگیرند که البته مراحل اجرایی این تفاهم نامه در منطقه آزاد ارس و اروند به صورت پایلوت در حال عملیاتی شدن است .

رییس کل گمرک با بیان اینکه اتهام جعل پروانه گمرکی برای همیشه از گمرک برطرف شده است، گفت: با اجرایی شدن سامانه جامع گمرکی درآمدهای گمرک افزایش یافته به طوری که درآمدهای گمرک از محل حقوق ورودی که در سال ٩٢ برابر 80 هزار میلیارد ریال بود، در سال گذشته فقط از محل حقوق ورودی به 180 هزار میلیارد ریال رسید در حالی که واردات کالا در سال گذشته روند کاهشی داشت.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.