| کد خبر: 160610 |

◄ روحانی: می‌توانیم صادرکننده کامیون باشیم

رئیس‌جمهوری از نوسازی ناوگان حمل‌ونقل به‌عنوان گام بزرگ دولت دوازدهم در راستای کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت، اشتغال‌زایی و کاهش ترافیک یادکرد.

تین نیوز

رئیس‌جمهوری از نوسازی ناوگان حمل‌ونقل به‌عنوان گام بزرگ دولت دوازدهم در راستای کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت، اشتغال‌زایی و کاهش ترافیک یاد کرد.

به گزارش تین‌نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در همایش طرح‌های نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، درون‌شهری و طرح‌های اشتغال‌زایی گفت: کلید طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و درون‌شهری زده‌شده است و بسیاری از وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی در آن وارد عمل شده‌اند.

او در ادامه گفت:  مسئله خارج کردن خودروهای فرسوده و اصلاح ناوگان حمل‌ونقل مزایای فراوانی دارد که مهم‌ترین آن محیط‌زیست است.

رئیس‌جمهوری گفت: در حال حاضر نه‌تنها کلان‌شهرها بلکه غیر کلان‌شهرها هم دچار آلودگی هستند و ریز گردها هستند.

وی ادامه داد: خودروهای فرسوده باید به‌طور کامل خارج شوند و امروز برخی از خودروها عمر بیش از هفتادسال را دارند.

رئیس دولت دوازدهم تصریح کرد: صرفه‌جویی در انرژی یکی از اساسی‌ترین محورهای اجرای این طرح است که بنابر آمارها با اجرای این طرح روزانه 5.5 میلیون شبکه نفت صرفه‌جویی خواهد شد که به همان مقدار می‌توانیم صادرات را بیشتر کنیم و درآمد ارزی بیشتری داشته باشیم.

صادرکننده کامیون در منطقه باشیم

وی تأکید کرد: با جذب مشارکت شرکت‌های خارجی  می‌توانیم بهترین کامیون‌ها را تولید کرده و بخشی از آن را صادر کنیم که تحول بزرگی در صادرات و اشتغال به وجود خواهد آمد.

روحانی گفت: با اجرای این طرح می‌خواهیم خودرویی به رانندگان تحویل شود که حدود نصف قیمت آن را وزارت نفت بر عهده بگیرد که این از درآمد حاصل از صرفه‌جویی انرژی به دست می‌آید.

روحانی تأکید کرد:  طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را در اسرع وقت اجرا و در حمل‌ونقل جاده‌ای برون‌شهری و درون‌شهری خودروهای فرسوده را خارج کند.

روحانی گفت: با هوای آلوده نمی‌توان زندگی کرد و نمی‌توانیم در برابر آلودگی بی‌تفاوت باشیم.

روحانی یادآور شد: در ایران اگر قدری حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس افزایش یابد، می‌توانیم در روزهای آلودگی هوا مانند برخی کشورها ورود خودروهای شخصی را ممنوع کنیم.

وی همچنین گفت: با تعطیلی مدارس به مدت چند روز و ممنوعیت ورود خودروهای شخصی و همچنین کامیون‌ها در شب تااندازه‌ای آلودگی هوا را می‌توان کنترل کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: با طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در سال 95 بیش از 700 هزار شغل ایجاد شد که به‌مراتب بیشتر از هشت سال قبل از دولت یازدهم است و همه تلاش ما این است که امسال میزان اشتغال بیشتر از 95 باشد.

وی افزود: در این مسیر باید در کنار وزارتخانه‌ها، استانداران، فرمانداران و شهرداران نیز وارد عمل شوند و باید به این اولویت برسیم که هدف اول محیط‌زیست، دوم اشتغال ، سوم کاهش مصرف انرژی، چهارم روان بودن حمل‌ونقل و بعدازآن سلامت مردم و رانندگان و نوسازی ناوگان باشد.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: این طرح را به ملت ایران، شرکت‌های خودروسازی تبریک می‌گویم و هدیه کوچکی از سوی دولت برای ملت است.

به گزارش ایرنا، همایش طرح‌های نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، درون‌شهری و اشتغال‌زایی امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت ،بیژن زنگنه وزیر نفت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی و جمعی از مسئولان در سالن خلیج‌فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.