| کد خبر: 160001 |

◄ تعیین تعرفه خودرهای هیبریدی بر اساس نوع و کاربری

حسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت با اشاره به مطلب منتشرشده دریکی از خبرگزاری‌ها درباره محدودیت ورود خودروهای هیبریدی گفت: کاربری خودروهای هیبریدی و برقی بر مبنا نوع خودرو و کاربری آن مشخص می‌شود.

تین نیوز

حسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت با اشاره به مطلب منتشرشده دریکی از خبرگزاری‌ها درباره محدودیت ورود خودروهای هیبریدی گفت: کاربری خودروهای هیبریدی و برقی بر مبنا نوع خودرو و کاربری آن مشخص می‌شود.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت: با توجه به تقسیم‌بندی انواع مختلف خودروهای هیبریدی و مقایسه آن با خودروهای تمام برقی می‌توان نتیجه گرفت که بسته به نوع کاربری خودرو و همچنین موضوع بهره‌گیری از این خودروها (کاهش مصرف سوخت یا کاهش آلایندگی) تعریف کاربری خودروی هیبریدی و برقی مشخص می‌شود.

او ادامه داد: بر این اساس خودروهای تمام هیبریدی (Full Hybrid) با سیستم (سری- موازی) که در آن پایه قوای محرکه، موتور الکتریکی بوده و موتور احتراقی تنها برای شارژ باتری و همچنین کمک به توان خودرو درشیب بالا یا تأمین قدرت خودرو به‌صورت موازی وارد جریان می‌شود، در مقایسه با دیگر انواع هیبرید، می‌تواند جایگزین مناسبی برای خودروی احتراق داخلی محسوب شود.این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این خودروها نیازی به موتور احتراقی با حجم بالا (۲۰۰۰ سی‌سی یا بالاتر) ندارند و با موتور با حجم کوچک نیز راندمان لازم را داشته و در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی تأثیر بسزایی دارند.قناتی گفت: خودروهای تمام الکتریکی باقابلیت اتصال شارژر(Plug in) باقابلیت پیمایش بالا، بهترین راهکار برای کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت در مقایسه با خودروهای هیبریدی است.

او افزود: براساس جدول تعرفه حقوق ورودی، فاصله تعرفه‌ای بین خودروی احتراقی با خودروی هیبریدی و هیبریدی پلاگ‌این به ترتیب ۳۰ و۴۰ درصد رعایت شده است. مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت تصریح کرد: مصرف سوخت فسیلی در خودروهای هیبریدی بسته به نوع فناوری آن شامل: stop-start وmild hybrid وfull hybrid وplug in از حدود ۵ درصد تا ۳۰ درصد صرفه‌جویی دارد؛ ولی این میزان در آلایندگی تأثیر کمتری خواهد داشت. در مقابل خودروی تمام برقی با توجه به عدم استفاده از سوخت فسیلی هیچ‌گونه مصرف سوخت و آلایندگی نداشته و براساس مصوبه هیأت دولت کماکان دارای حقوق ورودی آن‌ها ۵ درصد است.

این مقام مسئول در وزارت صنعت افزود: در خصوص قیمت این خودروها نیز می‌توان گفت خودروهای برقی هیبریدی با خودروهای مشابه بنزینی معمولاً بین ۲۵ تا ۴۰ درصد اختلاف قیمت دارند. به همین جهت نیز در کتاب تعرفه، اختلاف حقوق ورودی بین ۳۰ تا ۴۰ درصدی برای این خودروها لحاظ شده تا باعث ایجاد انگیزه در مشتریان برای خرید این خودروها شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    باید تعرفه طوری باشد که ارزانتر از مدل های بنزینی شوند تا مردم بخرند!
    و صابون فناوری پیچیده تر رو به تن شون بزنند!