| کد خبر: 158677 |

◄ همچنان پنج خودرو تک ستاره‌اند

ارزیابی کیفی خودروها در آذر ماه از سوی وزارت صنعت منتشر شد.

تین نیوز

ارزیابی کیفی خودروها در آذر ماه از سوی وزارت صنعت منتشر شد.

طبق این گزارش، در بین خودروهای زیر 25 میلیون تومان که تنها خانواده پراید را شامل می شود هر دو محصول سایپا 131 و 132 یک ستاره کیفی دریافت کردند و مانند سابق لقب بی کیفیت ترین خودروهای بازار را دریافت کردند.

در گروه خودروهای 25 تا 50 میلیون هم چهار محصول چهار ستاره از پنج ستاره را دریافت کردند. تندر 90 پلاس اتومات، رنو ساندرو، پژو 207 اتومات و پارس تندر با دریافت چهار ستاره نشان دادند که در صورت فشار بیشتر به خودروسازان امکان تولید با کیفیت ارزان وجود دارد.

در این محدوده قیمتی خودروهای تندر ۹۰ ایران خودرو، تندر ۹۰ پارس خودرو، رانا، دنا پلاس، پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار نیز سه ستاره از پنج ستاره کیفی را تصاحب کردند.

خودروهای نیو MVM ۳۱۵، دنا، دانگ فنگ ۳۰H، سورن، سمند تبریز، پژو پارس، ساینا و تیبا هاچ‌بک نیز دارای دو ستاره کیفی هستند.

دو خودروی پژو ۴۰۵ خراسان و تیبا نیز همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره را کسب کرده‌اند.

در گروه خودروهای سواری با سطح قیمتی ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، هیوندای i۱۰ دارای چهار ستاره کیفی است. چانگان CS۳۵، آریزو ۵ و جک J۵ نیز سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. لیفان ایکس ۶۰ نیز همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی قرار داشته و تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده است.

اما در گروه خودروهای سواری با سطح قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز، دو خودروی سراتو و هیوندای i۲۰ دارای چهار ستاره کیفی هستند. جک اس ۵، تیگو ۵ و هایما اس ۷ اتوماتیک نیز سه ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

در گروه خودروهای سواری با سطح قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان، دو خودرو قرار گرفته در این گروه شامل نیو مزدا ۳ و سوزوکی گراند ویتارا چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.

مسئله کیفیت خودروها به یک معادله لاینحل تبدیل شده است. خودروسازان کیفیت پایین قطعات را مشکل اصلی می دانند و قطعه سازان با شاهد گرفتن خودروهای با کیفیتی که با قطعات ایرانی تولید می شوند می گویند که خودروسازان قطعه بی کیفیت را از ما تحویل نمی گیرند و اگر می گیرند مقصر خودشانند.

سال گذشته محمدرضا نجفی‌منش به تین گفته بود: خودروسازان قطعات تندر 90 و ساندرو را هم از ما تحویل می گیرند، چرا کیفیت آن ها بالاتر از تیبا و پراید است. او اعتقاد دارد که مشکل از خودروسازان است و باید نظارت بیشتری بر روند تأمین قطعات و مونتاژ محصول اعمال شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.