| کد خبر: 157977 |

◄ سایپا: پراید در عراق گران‌تر از ایران است

محسن دستخوش معاون صادرات و امور بین‌الملل سایپا با اشاره به قیمت بیشتر پراید در عراق نسبت به ایران گفت: این قیمت بدون در نظرگرفتن بیمه، هزینه شماره‌گذاری و مالیات بر ارزش‌افزوده است.

تین نیوز

محسن دستخوش معاون صادرات و امور بین‌الملل سایپا با اشاره به قیمت بیش‌تر پراید در عراق نسبت به ایران گفت: این قیمت بدون در نظرگرفتن بیمه، هزینه شماره‌گذاری و مالیات بر ارزش‌افزوده است.

او افزود: سایپا در یک دهه گذشته توانست 250 هزار انواع خودرو به‌صورت CBU و CKD را به 40 کشور صادر کند. در این تعداد 20 هزار خودرو تیبا بوده و 150 هزار به عراق و 50 هزار  خودرو به سوریه صادرشده است.

معاون صادرات و امور بین‌الملل سایپا تأکید کرد: البته در حال حاضر با همکاری شریک تجاری در عراق سه مدل از محصولات گروه سایپا در حال تولید است و به‌زودی ظرفیت تولید در سوریه افزایش می‌یابد.

او تصریح کرد: گروه سایپا تمام ظرفیت‌های خود را در کشور سوریه حفظ کرده است و در حال حاضر گروه سایپا محصولات خانواده X100 و X200 را در خط تولید سوریه تولید و عرضه می‌کند.

معاون صادرات گروه سایپا افزود: خوشبختانه پس از پایان درگیری‌های داخلی، تولید در کشور سوریه مجدداً شروع‌شده است و در کشورهای آذربایجان، شمال آفریقا، الجزایر و مصر هم اقدامات مهمی در حوزه شناسایی بازار، صادرات و تولید صورت گرفته است که قطعاً با سرمایه‌گذاری‌های شریک تجاری در این مناطق ازجمله الجزایر می‌توان به بازارهای جدید و مهمی در شمال آفریقا دست‌یافت.

وی از هدف‌گذاری 20 میلیون دلاری درزمینهٔ صادرات قطعه خبر داد و گفت: سال گذشته 10 میلیون دلار صادرات قطعات در بخش خدمات پس از فروش صورت گرفت و سال جاری نیز صادراتی بالغ‌بر 10 میلیون دلار قطعه درزمینهٔ خدمات پس از فروش به کشورهای هدف پیش‌بینی‌شده است؛ همچنین درزمینهٔ صادرات قطعات OEM، به کشورهایی که صنعت خودرودارند، گام‌های مهمی برداشته‌شده است.

معاون صادرات گروه سایپا خاطرنشان کرد: از مشکلات حوزه صادرات عدم وجود زیرساخت‌های حمل‌ونقل به بازارهای هدف، ثابت بودن قیمت ارز و عدم سیاست‌های تشویقی صادرات است که در صورت اجرا برنامه‌های صادراتی، شاهد توسعه صادرات در گروه خودروسازی سایپا خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.