| کد خبر: 157329 |

◄ صنعت خودرو نیازمند تحول در زنجیره تامین است

دبیر اجرائی همایش بین‌المللی خودرو، از تحول اساسی صنعت خودرو کشور در سال جاری، خبر داد.

تین نیوز

دبیر اجرائی همایش بین‌المللی خودرو، از تحول اساسی صنعت خودرو کشور در سال جاری، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، امیرحسین کاکائی با اشاره به این‌که پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو  (مواد اولیه ،‌قطعه سازی و لجستیک)  24 و 25 بهمن 1396تهران  در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد، برگزار خواهد شد، اظهار کرد: سرآغاز این تحول، تحولات بازار بود، اما با انتخاب راه‌هایی چون مشارکت و سرمایه‌گذاری در طراحی محصول جدید توسط خودروسازان بزرگ کشور، عملاً صنعت وارد دورانی شده است که نیازمند تغییر و تحول ساختاری و به طور خاص تحول در زنجیره تامین است.

وی  تصریح کرد:  این زنجیره تامین که هم اکنون شامل قطعه‌سازان بزرگ و کوچک و تولیدکنندگان مواد اولیه و ساختارهای لجستیکی مربوطه است، دارای ساختاری سنتی است که تولید در بستر آن برای رقابت در شرایط جدید، نامتناسب است.

به گفته وی، ساختار سنتی این زنجیره تامین، که در سال‌های گذشته ب‌تدریج رشد یافته است، متناسب رشد جهش‌گونه برای همپایی با این حرکت جدید خودروسازی‌ها نیست و حرکت‌های پراکنده نمی‌تواند این شبکه را آماده پاسخ‌گویی به نیازهای پیش روی این صنعت کند.

دبیر اجرائی پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو کشور افزود: حرکتی جمعی در سطح صنعت، اقتصاد و حتی سیاست کشور، لازم است تا این صنعت قابلیت تولد رقابت‌پذیر در سطح جهانی ارائه کند، کنفرانس مذکور محلی است برای تضارب افکار اندیشمندان، محققان، صنعتگران، کارآفرینان و مدیران بخش‌های خصوصی و دولتی و ارائه راهکار برای طراحی مسیر این تحول بزرگ در شبکه تامین، صنعت خودرو و بهبود بسترهای محیطی آن در کشور.

در ادامه معاون ارتباطات و امور مشتریان گروه خودروسازی سایپا، در خصوص اهمیت برگزاری همایش خودرو طی چند سال گذشته، گفت: همایش خودرو محلی برای نمایش و ستایش خودرو است  و زمانی  که صحبت از خودرو و خودروسازی در جهان می شود همه به هنر و اوج صنعت می رسند.

مجتبی نظری در ادامه سخنان خود، گفت: صنعت خودرو امروز در جهان رویای پرواز به سمت انرژی‌های نو را دارد و مسیر خود را بر این اساس چیده است و بر این اساس انتظارات مشتریان خود را مدیریت می‌کند تا بتواند در عرصه تجارت خود بنای نیازهای انسان‌های بلند پرواز را پوشش دهد.

به گفته وی،  در پنجمین سال از همتی که جمع صنعتگران خودرو سازداخلی بر پا کرده‌اند برای بررسی زنجیره‌تامین در خودروسازی  همایش بین‌المللی خودرو کشور با استفاده از تجربیات بین المللی برگزار می‌شود

وی افزود: امسال تاکید ویژه‌ای بر بُعد علمی همایش و تدارک دعوت صاحبان تجربه و علم در بخش زنجیره تامین شده و امیدواریم این طرح در سر پرورانده با همکاری همه نقش‌آفرینان صنعت داخلی به یک همایش پربار مبدل شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.