| کد خبر: 135735 |

◄ راه‌حل BMW برای شهروندان عاشق هیجان و سرعت

خودروهای اسپرت طرفداران زیادی دارند. اما این خودروها معمولاً قابلیت استفاده روزمره را ندارند. در یک شهر بزرگ معمولاً مردم استفاده از یک خودرو کوچک را برای استفاده روزانه به یک خودرو اسپرت ترجیح می‌دهند.

تین نیوز

خودروهای اسپرت طرفداران زیادی دارند. اما این خودروها معمولاً قابلیت استفاده روزمره را ندارند. در یک شهر بزرگ معمولاً مردم استفاده از یک خودرو کوچک را برای استفاده روزانه به یک خودرو اسپرت ترجیح می‌دهند.

 

خودروهای هاچبک کوچک و متوسط با ابعاد مناسب، فضای سرنشین کافی و قابلیت حمل بار خوب، بهترین انتخاب برای شهروندان هستند. اما شهروندان شهرهای بزرگ هم عاشق خودروهای اسپرت هستند، ولی بیشتر آنها درآمد کافی برای خرید دو خودرو را ندارند. پس راه حل چیست؟

 

راه‌حلی که خودروسازان بزرگ برای این دسته از مشتریان دارند، خودروهای هاچ‌بک اسپرت است. این خودروهای کوچک با موتورهای قدرتمند و توانایی دینامیکی خوب معمولاً هیجان رانندگی را برای افرادی که یک هفته کاری را پشت سر گذاشته‌اند در تعطیلات به ارمغان می‌آورند.

 

اما در میان همین هاچ‌بک‌ها هم تعدادی هستند که باید آنها را سوپر هاچ‌بک نامید. خودروهایی مانند مرسدس بنز A45 AMG، آئودی RS3 و خودروی مورد نظر ما یعنی BMW M140i در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.

 

 

BMW M140i هاچ بک متوسطی است که شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت آن تنها 0.1 بیش‌تر از پورشه باکسترS است. پایداری بالا، شتاب فوق‌العاده، ابعاد کوچک و ایمنی کافی، هر عاشق سرعتی را به سمت این خودرو خواهد کشید.

 

 

این BMW با موتور 3 لیتری تویین توربو و جعبه دنده هشت سرعته AMT (جعبه دنده اتومات با تعویض دنده‌هایی مشابه جعبه دنده‌های دستی اما با سرعتی بسیار بالاتر) که با شیفترهای پشت فرمان دنده‌ها را عوض می‌کند، قادر است رانندگی نرم روزانه یا خشن و سریع یک رقابت خیابانی را برای راننده به ارمغان بیاورد.

 

قدرت 335 اسب بخار و گشتاور 368 پاوند فوت برای رانندگی با این هاچ‌بک آلمانی رضایت هر کسی را جلب می‌کند. شتاب 0 تا 100 کیلومتر 4.6 ثانیه‌ای این خودرو قادر است آدرنالین خون راننده را به خوبی افزایش دهد. حداکثر سرعت این هاچ‌بک به دلیل قوانین اتحادیه اروپا به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. این سوپر هاچ‌بک در هر 100 کیلومتر تنها 6.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

 

 

در نهایت باید گفت که M140i یک خودرو مناسب برای همه روزهای زندگی ساکنین شهرهای بزرگ است. مصرف سوخت مناسب، قدرت و سرعت عالی، هیجان رانندگی کافی و البته قیمتی معادل 34480 یورو پارامترهای مناسب خریداری کردن و رانندگی در شهر و جاده را به طور هم زمان به ارمغان آورده است.

 

البته اگر کسی قصد خرید این خودرو را داشته باشد باید تا سال 2018 صبر کند.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.