| کد خبر: 131809 |

جایگاه بهره وری در صنعت خودرو ایران کجاست ؟

تین نیوز

کارشناس صنعت خودرو می گوید که صنعت خودرو ایران باید در دو بخش تولید و قطعه سازی توانمند و قوی شود تا به رشدی که در دهه70  شاهد بودیم ، دست یابیم.

 

به گزارش خبر خودرو، امرالله امینی با اشاره به اینکه در دولت های قبل اغلب قطعات از منابع خارجی تامین می گردید اظهار داشت : خوشبختانه در چند سال اخیر قطعه‌سازی خوبی داشته و موضوعی که امروز صنعت خودرو باید بر روی آن تکیه نماید تنوع و کیفیت است.

 

وی با اشاره به اینکه برای برون‌رفت از وضعیت گذشته باید از تجربیات کشورهای پیشگام در خودروسازی بهره برد ، تاکید کرد : اقدام خوبی که دولت یازدهم در دستور کار خود قرارداد همکاری‌های مشترک با برندهای خارجی برای تولید محصولات جدید و صادراتی و همزمان تعمیق ساخت داخل است  که باید در دستور کار دولت های بعدی نیز قرار گیرد.

 

وی خاطر نشان کرد : به هر میزان به خودکفایی در تولید قطعات دست یابیم جریان تولید در داخل عملکرد بهتر و کامل تر داشته و در مسیر صنعتی شدن حرکت رو به جلویی خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به نقش شرکای خارجی بر ادامه مسیر توسعه صنعتی کشور ، تاکید کرد :  ورود شرکای خارجی به صنعت خودرو، فضای بازار را به سمت رقابت پذیری بیشتر سوق داده  و طبعا این جریان به افزایش کیفیت منجر خواهد شد.

 

عضو هیات علمی دانشگاه علامه همچنین بهره وری در صنعت خودرو را گزینه مغفول در این صنعت دانست و اظهار داشت : باید در ساختار درونی خودروسازان به ‌ویژه ساختار هزینه‌ها تغییرات اساسی صورت گیرد چرا که امروز هزینه‌های سربار در صنعت خودرو بالا و بهره‌ وری عوامل تولید عملا پایین است.

 

امینی تصریح کرد : برای رشد بهره وری در صنعت خودرو باید به دنبال کاهش هزینه تولید و راهکارهایی در این زمینه بود همچنین با نگاه به بازارهای صادراتی و استفاده از توان و سرمایه شرکتهای خارجی می توان گام های خوبی دراین مسیر برداشت.

 

وی در ادامه بر لزوم تمرکز بر استانداردهای کیفی تولید در صنعت خودرو پرداخت و افزود : هر چند کاهش هزینه سربار و دستیابی به بهره وری نکته مهمی است اما قطعا  تمرکز بر استانداردهای کیفی نیز موضوع مهم تری است چرا که توجه به این مساله می تواند کیفیت در تولید را ارتقاء بخشیده و توسعه بازارهای داخلی و جهانی را به دنبال داشته باشد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.