| کد خبر: 128333 |

ایجاد زیر ساخت های کاهش هزینه تولید خودرو توسط دولت

تین نیوز
تین‌نیوز| عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد : دولت باید زیرساخت های لازم برای کاهش هزینه تولید خودرو و رشد کیفی تولیدات خودروسازان را فراهم نماید.

 

به گزارش خبر خودرو، عبدالله رضیان با اشاره به هزینه بالای  تولید بالا در بسیاری از کشورهای دنیا، اظهار داشت : در موقعیتی که امروز ایران قرار دارد قطعا می تواند هزینه تولید را کاهش دهد تا قدرت رقابت پذیری بیشتری داشته و با قیمت ارزان تری محصولات تولیدی به بازار داخل و همچنین بازارهای صادراتی عرضه نمایند.

 

وی با اشاره به لزوم همراهی دولت و مجلس از تولید در کشور تاکید کرد : نگاه امروز مجلسیان حمایت از تولید داخل به خصوص صنعت خودرو و اقدام در جهت رفع موانع جهت توسعه و بقای خودروسازی در کشور است.

 

وی با توجه به اهداف مجلس در حمایت از تولید و قراردادهای جدید خودرویی ، گفت :افزایش ظرفیت داخلی سازی و توسعه صنعت قطعه سازی از جمله اهداف نمایندگان از تولید خودروسازان است تا در این راستا بتوان از قطعه سازانی که در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند ، حمایت نمود.

 

وی تصریح کرد : باید شرایط تولید خودروهای جدید در کشور فراهم شود تا عرضه آنها ضمن پاسخ گویی به نیاز مصرف کنندگان ، موجب تقویت تولید و خودروسازان داخلی باشد.

 

وی تصریح کرد : همزمان با عرضه محصولات جدید، باید در حوزه تولید خودرو در کشور نیز برنامه ای برای ارتقاء کیفی و به روز رسانی استانداردهای تولید تدوین و اجرایی شود.

 

وی خاطر نشان کرد : خودروسازان امروز ناگزیر به تنوع در تولید هستند قطعا در صورت  تحقق این جریان، روند تولید در داخل بهبود یافته و فرصت سرمایه گذاری در این صنعت بهتر فراهم خواهد شد.

 

نماینده قائم شهر در خانه ملت با توجه الزامات مجلس و دولت در صنعت خودرو اظهار داشت : در صورت حرکت در این مسیر آینده خوبی پیش روی خودروسازان داخلی خواهد بود و امسال به رشد کیفی خودروها و رونق تولید و اشتغال در صنعت خودرو دست خواهیم یافت.

 

رضیان همچنین به موضوع واردات خودروهای لوکس پرداخت و تصریح کرد : معتقدم واردات خودروهای لوکس به کشور فرصت لازم برای رقابت و ارتقا کیفی تولیدات داخلی را از بین می برد.

 

وی افزود : خودروساز داخلی باید تولیداتی را به بازار عرضه کند که به لحاظ کیفیت و تکنولوژی در شرایطی رقابتی قرار داشته تا سهم وارداتی ها در این بازار کاهش یابد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.