| کد خبر: 126805 |

ساخت نخستین پایانه بندری طبقاتی خودرو خاورمیانه در ایران

تین‌نیوز| نخستین پايانه بندری طبقاتي اختصاصي خودرو در خاورميانه به مساحت 4.5 هکتار در چهار طبقه در بندر شهیدرجایی در حال احداث است که اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
رئیس هیات مدیره شرکت خدمات بازرگانی و بندری خلیج پژم در گفتگو با خبرنگار مارین تایمز با اشاره به ساخت نخستین پایانه طبقاتی خودرو خاورميانه در بندر شهیدرجایی گفت:با توجه به اینکه شرکت خلیج پژم مسئوليت نگهداری و تخلیه و بارگیری 90 درصد خودروهای سبک و سنگین ورودی به بندر شهیدرجایی را بر عهده دارد اما از آنجا که شرایط نگهداری خودرو در اين بندر نامناسب و خودروها در زمینی بایر و خاکی به مساحت حدود 17 هکتار نگهداری می‌شدند و گاه آسیب‌ می‌دیدند، بنابراین قرار شد تا در راستای ارتقای خدمات بندری به صاحبان کالا، پایانه طبقاتی خودرو در این بندر ساخته شود.

شهرام بخشی‌پور اظهار کرد: به همین منظور مسوولان و مدیران شرکت، طرح پایانه طبقاتی خودرو بندر شهیدرجایی را به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه کردند که با موافقت این سازمان و انعقاد قرارداد بلندمدت 20 ساله ساخت نخستین پايانه طبقاتي اختصاصي خودرو در خاورميانه به مساحت 4.5 هکتار در چهار  طبقه با سرمايه‌گذاري بيش از 300 ميليارد ريالی  عملیاتی شد.

بخشی پور خاطرنشان کرد: از مساحت 4.5 هکتاری این پایانه، یک هکتار آن به صورت پایانه طبقانی در  پنج سطح مخصوص خودروهای سبک و 2.5 هکتار آن به صورت منطقه روباز برای خدمات‌دهی به خودروهای سنگین است و یک هكتار جهت ارائه خدمات ازرش افزوده.

وی با اشاره به اینکه پایانه طبقاتي ظرفیت نگهداری 2200 دستگاه خودروی سبک را دارد، اظهار کرد: ساخت این پایانه طبقاتی خودرو از اواخر بهار سال 95 آغاز شده است که اکنون پیشرفت فیزیکی 40 درصدی دارد و پیش‌بینی می‎شود تا اواخر امسال يا اوایل سال 97 به بهره‌برداری برسد.

رئیس هیات مدیره شرکت خدمات بازرگانی و بندری خلیج پژم درباره نخستین زمان بهره برداری از این پایانه گفت: ممکن است بخشی از این پایانه زودتر از اتمام پروژه به بهره‌برداری برسد، البته این موضوع منوط به تایید پیشرفت فیزیکی و صدور مجوز بهره‌برداری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی است.

 از همکاری با NYK ژاپن استقبال می‎کنیم 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اعلام آمادگی شرکت NYK ژاپن برای سرمایه‌گذاری در بندر شهیدرجایی به منظور احداث نخستین پایانه طبقاتی خودرو گفت:  همانطور که گفته شد، شركت خلیج پژم این پایانه را در دست ساخت دارد و در صورت تمایل ساير شرکت‎های خارجی مانند NYK ژاپن برای  مشارکت در این طرح استقبال می‌کند.

بخشی پور در ادامه درباره فعالیت‎های این شرکت اظهار کرد: به‌طور عمده می‌توان خدمات و فعاليت‌های شركت خليج پژم را در چهار  بخش كلی، پايانه كالای عمومی (جنرال كارگو)، پايانه اختصاصی کانتینری، پايانه اختصاصی خودرو، تخليه و بارگيری كشتی‌ها تقسيم‎بندی کرد البته این شرکت در كنار فعالیت‌های مذکور در زمینه فعالیت‎های اجتماعی از جمله آموزشی و ورزشی نيز می‌پردازد.

وی یادآور شد:با آغاز تحريم‎ها همه فعاليت‎ها و خدمات دچار ركود و افت تدريجی شد كه با برنامه‌ريزی انجام شده ضمن گذر از دوره تحريم‌ها و بدون هيچ‎گونه تعديل پرسنلی، دوره پسابرجام را با رشد در عملكرد بخش كانتينری و خودرو و البته كاهش واردات در بخش كالاهای متفرقه، ‌تجربه می‎کنیم.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.