| کد خبر: 124163 |

تبدیل ایران به هاب تولید خودروهای روز دنیا

تین‌نیوز| عضو هیات مدیره خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران معتقد است که هر گونه تدوین هدفمند سیاست های تعرفه ای مسلما می تواند نقش موثری در حمایت از تولید داخل داشته باشد.
 
آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با تاکید بر اینکه هر گونه افزایش قدرت رقابت در واحدهای تولیدی نیازمند تدوین سیاست جامع تعرفه ای در کشور است ، اظهار داشت : مسلما در جریان فضای رقابتی در صنعت خودرو ایران است که شرکتهای معتبر خارجی تمایل بیشتری جهت همکاری با خودروسازی کشورمان خواهند داشت.

وی تصریح کرد : البته یکی از نکات  مهم برای افزایش رقابت پذیری خودروسازان و قطعه سازان حرکت در مسیر کاهش قیمت تمام شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به دستیابی به شرایط رقابت مستلزم حمایت از تولید داخل است ، افزود : هر چند مباحث زیادی در خصوص حمایت از تولید صورت گرفته اما همچنان بخش مهم از شرایط و فضای لازم برای تولیدکنندگان من جمله موانع تسهیلات برطرف نشده است چنانچه امروز همچنان سیستم بانکی شروط مختلفی را برای دریافت تسهیلات به واحدهای تولیدی قرار داده است.

وی گفت : به هر میزان از بخش های تولیدی حمایت شود و خودروسازان به منابع مالی بیشتری دسترسی داشته باشند مسلما این جریان در قیمت نهایی تولید تاثیر گذاشته ضمن اینکه کیفیت و توان رقابتی  تولیدکنندگان داخلی نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی تامین منابع مالی واحدهای تولید و صنعتی از نیازهای اساسی کشور است .

دبیر اجرایی خانه صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به اینکه چنانچه که خودروسازان نتوانند با جریان صنعت خودرو دنیا رشد نمایند قطعا در این حوزه از صنعت عقب خواهیم ماند ، افزود : البته صنعت خودرو ایران با ظرفیت های موجود می تواند هاب تولید خودروهای روز دنیا در منطقه شود .

خالقی تصریح کرد : دستیابی به این شرایط به خودروسازان کمک می کند تا در بازارهای منطقه و حتی جهانی نیز نفوذ بیشتری داشته باشند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.