| کد خبر: 103742 |

رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران، مطرح کرد:

◄ مستندات حاکی از تلاش مجلس در کاهش مدت زمان معاینه‌فنی است

تین‌نیوز| رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران، تاکید کرد اجرای طرح L.E.Z محدود به معاینه‌فنی نیست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدنواب حسینی‌منش با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: پیگیری کاهش مدت زمان معاینه‌فنی از 5 به 2 سال در مجلس شورای اسلامی را با جدیت در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در ادامه با بیان این نکته که «کاهش زمان مدت معاینه‌فنی در کمیسیون مربوطه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است»، تصریح کرد: مستنداتی در دست است که کمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در تلاش برای کاهش مدت زمان معاینه‌فنی است.

حسینی‌منش با اشاره به این‌که، انتظار می‌رود این طرح در مجلس شورای اسلامی با رای قاطع نمایندگان به تصویب برسد، افزود: آن‌چه مسلم است باید مدت زمان معاینه‌فنی از 5 سال به 2 سال کاهش پیدا کند زیرا، فارغ مباحث موجود ایمنی خودروها مانع از ادامه عمل کردن به این قانون است.

به گفته وی، کاهش مدت زمان معاینه‌فنی از 5 به 2 سال تنها خواسته شهرداری تهران نیست و بسیاری از کارشناسان امور حمل‌ونقل و شهری نیز بر این باور هستند که، تعیین زمان 5 ساله به منظور معافیت خودروهای صفر کیلومتر از مراجعه به مراکز معاینه‌فنی براساس تخصص انجام نشده است.

رئیس ستاد مرکزی معاینه‌فنی خودروهای شهر تهران در گفت‌وگو با تین‌نیوز، با تاکید بر لزوم ادامه اجرای طرح L.E.Z، گفت: با عنایت به تکنولوژی ساخت خودرو داخلی کشور تمامی کارشناسان بر این عقیده هستند که مدت زمان معاینه‌فنی باید به حالت قبل خود یعنی 2 سال برگردد کما این‌که نباید تلاش خودروسازان کشور در ارتقاء کیفی تولیدات آنها، نادیده گرفته شود.

حسینی‌منش در پایان خاطر نشان کرد: در معاینه‌فنی خودروها 18 آزمون باید صورت بگیرد که هر یک به تنهایی از اهمیت بسیاری برخوردار هستند لذا، نباید رانندگان نسبت به این مهم کم توجه یا بی توجه باشند زیرا سلامت خود و خانواده آنها در گرو ایمن بودن وسیله‌نقلیه خواهد بود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • m. kazem. nf @ gmail. com 0 0

    نه که این آقا وامثالش در بحثمعاینه فنی خودروهای با عمر بیشتر از پنج سال خیلی موفق عمل کرده اند که حالا هم گیر سه پیچ داده اند به خودروهای کمتر از پنج سال سن!!! یکی باید خیلی{…} باشه که توجیهات الکی و آبکی این حضرات را باور کنه واصلا فکر نکنه که درد اینها فقط پول است وبه دنبال منابع درآمدی برای خود وتشکیلاتشان هستند وبس واین داستانها همه برای پول گرفتن از مردم است!!!!