| کد خبر: 241195 |

◄ برپایی ۳۰۰ غرفه در بازارچه‌های نوروزی خراسان جنوبی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی گفت: ۳۰۰ غرفه عرضه صنایع دستی در بازارچه‌های نوروزی خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

تین نیوز

بیرجند-فاطمه علیزاده| مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ جنوبی از برپایی ۵۰ بازارچه عرضه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه در ایام نوروز خبر داد.

حسن رمضانی در گفتگو با خبرنگار تین‌نیوز، اظهار داشت: امسال به دلایل متعدد پیش بینی می‌شود خراسان جنوبی با موج بزرگی از مسافران مواجه شود.

وی افزود: در راستای حمایت از صنایع دستی و صنعتگران این عرصه، ۵۰ بازارچه صنایع دستی با ۳۰۰ غرفه طی ایام نوروز فعال خواهند بود.

رمضانی با بیان اینکه طی دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا صنعتگران استان فروش خوبی نداشتند، افزود: امیدواریم امسال بازگشایی این بازارچه‌ها نقش موثری در فروش صنایع دستی استان داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه ۱۸ موزه فعال طی ایام نوروز در خراسان جنوبی پذیرای مسافران هستند، افزود: در مبادی ورودی شهرها و میادین نیز به جهت زیباسازی فضای شهری ۳۳ سفره هفت‌سین پهن می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: ۳۳ مجتمع خدماتی رفاهی، ۱۵ ایستگاه صلواتی، ۸۴ مسجد و همچنین ۲۵ نقطه برای برپایی نماز به‌صورت موقت برای مسافران نوروزی پیش‌بینی‌ شده است.

وی به برپایی نمایشگاه دائمی عکس تاریخ سیاسی و ‌اجتماعی استان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه نوروز امسال در محل ارگ کلاه فرنگی بیرجند راه‌اندازی خواهد شد.

رمضانی ادامه داد :۳۷ کیوسک و پایگاه اطلاع رسانی و راهنمای مسافر مشترک با سایر نهادها و ۱۹ پایگاه اطلاع‌رسانی به صورت منفرد در ایام نوروز بحث اطلاع‌رسانی را خواهند داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با تأکید بر معرفی ظرفیت‌ها در فضای مجازی افزود: علی‌رغم این مسئله ۴۰ هزار و ۵۰۰ برگ بروشور برای معرفی خراسان جنوبی چاپ شده است.

رمضانی ادامه داد: برای ایام نوروز کمپ‌هایی در پارک‌ها و فضای باز با همکاری شهرداری‌ها برای ۱۰۳ هزار و ۱۶۵ نفر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۱۲۹ هزار و ۸۳۹ نفر در مجموع اقامت روزانه خراسان جنوبی است، گفت :۸۰ اقامتگاه بوم گردی نیز در خراسان جنوبی فعالیت دارند.

وی ظرفیت هتل‌های خراسان جنوبی را ۲۴۵ اتاق با ۵۷۴ تخت، مهمان پذیرها ۲۳۴ اتاق با ۶۴۰ تخت و اقامتگاه‌های بوم گردی نیز یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در روز برشمرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.