| کد خبر: 6624 |

در گفتگو با تین‌نیوز عنوان شد:

◄ روایت‌های مختلف از فرود اضطراری هواپیمای " آسمان " در مسیر مشهد زاهدان + توضیح روابط عمومی

تین نیوز | علیرغم انتشار اخباری مبنی بر مصدوم شدن برخی مسافران پرواز مشهد ـ زاهدان شرکت آسمان، روابط عمومی این ایرلاین می گوید: حال همه مسافران خوب است.

به گزارش تین نیوز، پرواز شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر مشهد ـ زاهدان، که صبح امروز، مشهد را به مقصد زاهدان ترک کرده بود، به علت بازنشدن چرخ ها، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه زاهدان شد.

روایت های مختلفی از خبرگزاری ها و رسانه های کشور درباره این حادثه منتشر شده اگرچه برخی، به مصدوم شدن و حتی فوت برخی مسافران اشاره کرده اند، اما روابط عمومی آسمان در گفتگو با تین نیوز، از سلامت تمامی سرنشینان این پرواز خبر داد.

امیر رضا مصطفوی، مدیر روابط عمومی آسمان در گفتگو با تین نیوز اظهار کرد: همه مسافران پرواز مشهد ـ زاهدان، در سلامت کامل به سر می برند و خلبان با تبحر بسیار، هواپیما را با دو چرخ، نشانده است.

مصطفوی در بیان جزئیات این سانحه گفت: چرخ سمت چپ زیر بال، باز نشده و چرخ جلو و چرخ سمت راست زیر بال، باز شده و کاپیتان تحویلیان، خلبان این پرواز، با مهارت بسیار، هواپیما را با دو چرخ در فرودگاه به زمین نشانده که جای تقدیر بسیار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که «گفته می شود 9 تن در این فرود اضطراری مصدوم شده اند» اظهار کرد: خیر؛ این فرود هیچ مصدومی نداشته و اگر چیزی جز این باشد، ما پاسخگو هستیم.

مصطفوی ادامه داد: البته در این پرواز 3 مسافر ویلچری و یک خانم باردار جزو مسافران بودند که شرکت آسمان، بعد از این فرود اضطراری، آنها را سریعا به مراکز درمانی منتقل کرد تا سلامت آنان بررسی شود که مشخص شد هیچ مصدومتیتی پیش نیامده، اما به دلیل این انتقال له بیمارستان، این تصور پیش آمده که فرود اضطراری، مصدوم داشته است.

مدیر روابط عمومی آسمان ادامه داد: حال این چهار سرنشین و سایر سرنشینان پرواز، خوب است و همگی در سلامت کامل به سر می برند.

وی با تاکید بر تبحر کاپیتان این پرواز در فرود اضطراری موفقیت آمیز، اظهار کرد: ایمنی، اساس کار شرکت هواپیمایی آسمان است.

فرود اضطراری هواپیمای آسمان به روایت سایر رسانه‌ها
ایرنا گزارش داد: پرواز مشهد به زاهدان دقایقی قبل به دلیل باز نشدن چرخ های هواپیما مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه زاهدان شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اعلام این مطلب افزود: این هواپیما مربوط به شرکت آسمان است که صبح امروز از فرودگاه مشهد به مقصد زاهدان پرواز کرد. این هواپیما از مبدا مشهد قرار بود ساعت 12 در فرودگاه زاهدان به زمین بنشیند به علت باز نشدن چرخ ها 45 دقیقه در آسمان این شهر چرخید تا سوخت هواپیما تخلیه کامل شود.

باقرنیا افزود: مسافران این پرواز با خروج اضطراری از هواپیما خارج شدند اما چند نفر از آنها مصدوم شدند.

همچنین سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر به مهر گفت: پرواز مشهد ـ زاهدان با 113 سرنشین به علت باز نشدن چرخ ها مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه زاهدان شد که بر اثر آن مسافر مجروح شدند.
 
حسین درخشان افزود: ساعت 12:30 امروز تیم های امداد و نجات هلال احمر در جریان فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری در فرودگاه زاهدان قرار گرفتند.
 
چرخ ها باز نشده است
بلافاصله تیم های امدادی به فرودگاه اعزام شدند و در بررسی ها مشخص شد هواپیمای پرواز مشهد ـ زاهدان با 113 سرنشین به علت باز نشدن چرخ ها پس از 15 دقیقه پرواز بر فراز زاهدان و آماده شدن باند اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه زاهدان کرده است. به گفته درخشان، در این حادثه 9 نفر از جمله دو زن باردار مجروح شدند که 7 نفر آنها به صورت سرپایی مداوا و دو نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 0 0

    با سلام مدیران شرکت آسمان باید پاسخگوی مشکلات این شرکت باشندوکسب رتبه اول تاخیرات در بین کل شرکتهای داخلی، سانحه زمین خورذدن هواپیمای سازمان هواپیمایی کشوری که تحت نگهداری فنی شرکت آسمان بود و بدلیل نقص فنی در اسفند ۹۲ زمین خورد وسانحه امروز همه از بی کفایتی مدیران این شرکت میباشد. از دولت محترم تدبیر و اید خواهشمندیم هرچه زودتر به بی کفایتی مدیران این شرکت رسیدگی کنند.

  • کارشناس 0 0

    سلام با این مدیریت دکتر علایی در آسمان تا چند هفته دیگه متاسفانه شاهد سوانح بیشتری خواهیم بود … سانحه فالکن کشوری - برخورد بال بویینگ با ایرکاندیشن در رمپ شهید بهشتی - برخورد بال فوکر با بالابر کترینگ تو رمپ آسمان و…همه از مدیریت ایشان است.