| کد خبر: 60755 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ / / / مجازات سنگین در انتظار سارقان حادثه اینچه برون / سابقه سرقت ریلی وجود دارد

تین نیوز | معاون فنی و زیر بنایی راه آهن با اشاره به حادثه خروج ازریل قطار گرگان - اینچه برون از مسیر اصلی گفت:بر اساس قانون بزه راه آهن مصوب سال 1320، حتما با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

سعید محمد زاده در گفتگو با تین نیوز در خصوص جزئیات این حادثه با بیان این که ظاهرا این سرقت بعد از گشت راهبان رخ داده است، گفت: متاسفانه در اثر سرقت پیچ‌های خط قطار گرگان - اینچه برون، 6 چرخ این قطار از ریل خارج شد که راه‌آهن را متحمل زیان کرده است.

وی با تاکید بر قانون بزه راه آهن ابراز کرد:  قوه قضایی همیشه با راه آهن همکاری خوبی داشته است لذا تردید نداشته باشید که راه آهن در این خصوص پیگیر ماجرا خواهد بود.

محمد زاده با اشاره به اینکه در سال 83 یا 84 مانند این سرقت از راه آهن اتفاق افتاده بود، عنوان داشت: مسیر جدید است و در مسیرهای جدید امکان رخداد این اتفاق وجود دارد و باید فرهنگسازی شود. البته در اینجا به هیچ عنوان مسئله سرقت چند پیچ مطرح نیست مسئله تبعات بعد از این جرم است.

گفتنی است جمعه شب قطار محلی گرگان - اینچه برون حین بازگشت از ایستگاه مرزی اینچه برون در محدوده شهرستان آق قلا از خط خارج شد.

بررسی ها بعد از این حادته نشان داده است سرقت حدود 600 پیچ و مهره از خط آهن و شُل شدن ریل عامل اصلی خروج قطار گرگان - اینچه برون از مسیر اصلی بوده است.

شایان ذکر است چهار تا پنچ روز آینده و تا زمان بررسی و تایید نهایی فنی قطار آسیب دیده، جابجایی مسافر در مسیر گرگان - اینچه برون و برعکس انجام نخواهد شد.

قانون کیفر بزه‌ های مربوط به راه ‌آهن‌
1320ماده 1 ـ هرکس خاک ‌ریز، خاک ‌بر، پل‌، تونل‌، دیوار، سد، ابنیه‌، بالاست‌، تراورس‌، ریل‌، پیچ و مهره‌ریل‌، اتصالی ریل‌، علایم خطر، تیرهای تلفن و تلگراف و سیم های آن و وسایل نقلیه راه ‌آهن را خراب‌ کند و به طور کلی عملی نماید که موجب خروج قطار از خط یا تصادم یا حادثه مهم دیگری شود به‌ حبس با اعمال شاقه از پنج تا پانزده سال محکوم می‌شود و اگر در نتیجه حادثه یک یا چند نفر کشته‌ شوند مرتکب، محکوم به اعدام خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • vahid 0 0

    آقای محمدزاده بابیان علت دروغ امنیت خاطر را از مسافرین قطار نگیرید. زیرا شایعه شده ممکن است این سرقت در خطوط شلوغ و پرتردد اتفاق بیفتد. لطفا عذر بدتراز گناه طرح نکنید.