| کد خبر: 253903 |

۳۲۰ نفر؛ آخرین آمار متوفیان در سوانح جاده‌ای نوروز ۱۴۰۲

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در شش روز گذشته ۳۲۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۶ هزار نفر مصدوم شده‌اند.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در شش روز گذشته ۳۲۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند و حدود ۶ هزار نفر مصدوم شده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر،  سردار سید کمال هادیانفر در بخش خبری ۱۴ سیما در خصوص آخرین وضعیت سفرهای نوروزی گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۱۸۲ میلیون تردد داشتیم که نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به بارش باران در اکثر نقاط کشور گفت: سطح معابر در بسیاری از نقاط کشور کاملاً لغزنده است و باید توجهاتی را در حین رانندگی داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: محور چالوس شرایط خاصی دارد و همکاران تلاش زیادی کردند که جاده را باز نگه دارد اما از بعد از ظهر امروز مسیر شمال به جنوب احتمالاً مسدود و محور جنوب به شمال یک‌طرفه خواهد شد. محور تهران به رشت در ورودی منجیل به رودبار تراکم خودرو داریم اما تلاش می‌کنیم همچنان محور باز بماند. در محور هراز هم شرایط همین گونه است.

وی با بیان اینکه آنچه باعث نگرانی ما شده خستگی و خواب آلودگی رانندگان است؛ گفت: مخصوصاً در معابری که سطح لغزنده دارند، خواهش ما این است که در چنین شرایطی سفر نکنند و اگر می‌خواهند سفر داشته باشند حتماً دقت داشته باشند که بستن کمربند ایمنی الزامی است.

سردار هادیانفر افزود: یکی از نگرانی‌های ما این است که بیش از ۲۶ درصد تصادفات به علت واژگونی است و این واژگونی‌ها به علت عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی است خواهش ما از هموطنان نهایت دقت رانندگان است. در مسیرهای طولانی هر دو ساعت پانزده دقیقه حتماً استراحت داشته باشند.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: باید بدانیم که ۸۹ درصد جابجایی‌ها به وسیله خودروهای شخصی است. از قبل هم تاکید کردیم رانندگانی که امروز قصد سفر می‌کنند معمولاً رانندگانی هستند که در شهرها عادت به رانندگی دارند و چندان به شرایط جاده عادت ندارند. ۶۰ درصد تصادفات ما در ۳۰ کیلومتری شهر هاست و ناشی از خستگی سفرهای طولانی است.

وی در خصوص آخرین آمار مصدومان و متوفیان سوانح جاده‌ای گفت: متاسفیم که در شش روز گذشته ۳۲۰ نفر از همکاران هموطنان جان خود را از دست دادند و حدود ۶ هزار نفر مصدوم شدند مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا ما شاهد روزهای خوب و خشک داشته باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.