| کد خبر: 232624 |

اتوبوس مرگ‌؛ درگذشت ۲خبرنگار حوزه محیط زیست

بعدازظهر امروز اتوبوس حامل خبرنگاران در نزدیکی نقده واژگون شد که متأسفانه دو تن از خبرنگاران از خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان باختند.

تین نیوز

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه اتوبوس واژگون شده خبرنگاران در نقده، معاینه فنی معتبر دارد، اما صورت وضعیت نداشته است، سرعت بالا در قوس جاده را عامل واژگونی اتوبوس اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، فرهاد صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در محدوده شهرستان نقده در استان آذربایجان غربی توضیح داد: این اتوبوس با ظرفیت 48 نفر، 22 مسافر داشته است.

وی افزود: راننده اتوبوس یک آقای چهل ساله است، اتوبوس از نوع اسکانیا است و تا 19 مرداد 1400 معاینه فنی معتبر دارد. 

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای گفت: این حادثه در محل محور روستایی دشت غوره، 18 کیلومتر مانده به نقده به سمت پیرانشهر رخ داده است که به علت عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اتوبوس به منتهی الیه سمت چپ منحرف و سپس واژگون می‌شود.

صالحیان افزود: در گزارش اولیه اورژانس یک نفر مجروح اعلام می‌شود و در گزارش نهایی تعداد مجروحان به پنج نفر افزایش می‌یابد و متأسفانه دو تن از سرنشینان این اتوبوس جان می‌بازند.

وی اظهار داشت: مسیر عبور کوهستانی و سرازیری و سرعت اتوبوس زیاد بوده است و به دلیل عدم کنترل در قوس جاده به منتهی الیه سمت چپ منحرف می‌شود.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اظهار کرد: اتوبوس مذکور زیرمجموعه شرکت‌های حمل و نقل نبوده است و از مجموعه حمل‌ و نقل مسافر نگرفته است؛ این اتوبوس آخرین باری که در حمل ونقل عمومی فعالیت داشته است،  روز دوم اردیبهشت 1400 بوده است که آخرین صورت وضعیت را در سیستم حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای گرفته است.

صالحیان بیان کرد: این اتوبوس در سفر امروز صورت وضعیت مسافر نداشته است.

بعدازظهر امروز چهارشنبه (۲ تیر) در حادثه واژگونی اتوبوس حامل تعدادی از خبرنگارانی که برای تهیه گزارش از دریاچه ارومیه عزیمت کرده بودند، دست‌کم ۲۱ نفر مصدوم شدند و «مهشاد کریمی» خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا در این حادثه جان باختند.

تین نیوز این ضایعه دردناک را به خانواده آنان و جامعه خبری تسلیت می‌گوید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.