| کد خبر: 208541 |

ثبت زلزله ۴.۳ در استان اصفهان/آوج قزوین با زلزله ۳.۳ لرزید

بزرگترین زلزله هفته گذشته در فرخی استان اصفهان رخ داد و ترکمانچای استان آذربایجان شرقی با زمین‌لرزه سه و قطور استان آذربایجان غربی با زلزله سه لرزیدند.

تین نیوز

بزرگترین زلزله هفته گذشته در فرخی استان اصفهان رخ داد و ترکمانچای استان آذربایجان شرقی با زمین‌لرزه سه و قطور استان آذربایجان غربی با زلزله سه لرزیدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، در هفته گذشته بزرگترین زلزله در فرخی استان اصفهان رخ داد. رومرکز این زلزله در گستره بین دو گسل "دورونه" در شمال غرب و "بیابانک" در جنوب غرب بوده است.

علاوه بر آن آج استان قزوین نیز با زلزله ۳.۳، کوهی‌خیل استان مازندران با زلزله ۳.۴، شهداد استان کرمان با زلزله ۳.۴، ترکمانچای استان آذربایجان شرقی زلزله ۳ و قطور استان آذربایجان غربی با زلزله ۳ لرزیدند.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۹ فروردین

در آوج استان قزوین زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۱ کیلومتری آوج و ۲۲ کیلومتری آبگرم استان قزوین و ۳۵ کیلومتری رزن استان همدان بوده است.

در پیشبین استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۹، خانوک استان کرمان زلزله ۲.۷رخ داد.

ترکمانچای استان آذربایجان شرقی با زمین لرزه‌ای به بزرگای سه در عمق شش کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۸ کیلومتری ترکمانچای، ۲۵ کیلومتری ترک و ۲۶ کیلومتری سراب این استان گزارش شد.

یکشنبه ۱۰ فروردین

در اهرم استان هرمزگان زلزله ۲.۵ رخ داد.

قطور استان آذربایجان غربی زلزله‌ای به بزرگای سه در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۰ کیلومتری قطور، ۳۵ کیلومتری تازه شهر و ۳۶ کیلومتری سلماس این استان گزارش شد.

در شهداد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در شش کیلومتری شهداد، ۴۲ کیلومتری هجدک و ۴۳ کیلومتری کرمان این استان بوده است.

دوشنبه ۱۱ فروردین

 در سومار استان کرمانشاه زلزله ۲.۸ و قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵ رخ داد.

کوهی‌خیل استان مازندران زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۹۵ کیلومتری کوهی خیل، ۹۸ کیلومتری بابلسر و ۹۹ کیلومتری بهمن‌میر این استان بوده است.

حصارگرمخان استان خراسان شمالی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۵ کیلومتری حصارگرمخان، ۲۷ کیلومتری شیروان و ۳۰ کیلومتری اسفراین این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۱۲ فروردین

در محمله استان فارس زلزله ۲.۸، بیضا استان فارس زلزله ۲.۵، بهاباد استان یزد زلزله ۲.۵، قائمیه استان فارس زلزله ۲.۸، سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸ به ثبت رسید.

نیر استان اردبیل زلزله‌ای به بزرگای سه در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در یک کیلومتری نیر، ۱۴ کیلومتری سرعین، ۲۱ کیلومتری اردیموسی این استان بوده است. زلزله ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این استان است.

رویدر استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای سه در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این زمین لرزه در ۳۷ کیلومتری رویدر، ۵۵ کیلومتری بندر خمیر و ۶۶ کیلومتری کوخرد این استان گزارش شد.

پنج‌شنبه ۱۵ فروردین

سالند استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۲۲ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۴۱ کیلومتری سالند و ۵۱ کیلومتری لالی استان خوزستان و ۴۵ کیلومتری شول‌آباد استان لرستان بوده است.

در تیتکانلو استان خراسان شمالی زلزله ۲.۷، فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۹، بالاده استان فارس زلزله ۲.۷، گوریه استان خوزستان زلزله ۲.۷، سالند استان خوزستان زلزله ۲.۶ رخ داد.

جمعه ۱۵ فروردین

در فرخی استان اصفهان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۳ در عمق هفت کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۰ کیلومتری فرخی، ۲۵ کیلومتری خور و ۴۴ کیلومتری جندق استان اصفهان به ثبت رسید.

جویم استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق پنج کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در پنج کیلومتری جویم، ۲۳ کیلومتری بنارویه و ۳۲ کیلومتری شهر پیر این استان بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.