| کد خبر: 196926 |

رئیس پلیس راه راهور تشریح کرد؛

آمار تصادفات منجر به فوت در طرح تابستانه پلیس راهور

رئیس پلیس راه کشور جزئیات آمار تصادفات جاده‌ای در طرح تابستانه پلیس راهور کشور را تشریح کرد.

تین نیوز

رئیس پلیس راه کشور جزئیات آمار تصادفات جاده‌ای در طرح تابستانه پلیس راهور کشور را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راه راهور ناجا در کمیته هماهنگی اجرای طرح های ترافیکی اظهارداشت: در طول طرح تابستانه برابر آماری که از دروبین های تردد شمار جمع آوری کردیم بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر پیمایش داشتیم و آمارهای هر پیمایش در ۱۵۰ کیلومتر انجام شده است.

وی افزود: به جز شهریور ماه که ۴ دهم درصد کاهش تردد داشتیم در مجموع در تابستان امسال افزایش تردد را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راه راهور ناجا یادآور شد: در تصادفات فوتی چهار درصد کاهش و در تصادفات جرحی ۶۵۱ فقره افزایش داشته ایم.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: استان فارس با ۱۸۱ کشته، اصفهان با ۱۴۰ کشته و خراسان رضوی با ۱۱۳ کشته، استان‌های دارای بیشترین تلفات جاده ای در طرح تابستانه بوده اند.

وی ادامه داد: کمترین کشته مربوط به استان اردبیل با ۱۶ کشته، چهارمحال و بختیاری و غرب تهران با ۱۷ کشته کمترین کشته ها را در طرح تابستانه داشته اند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: استان هایی که در طرح تابستان کاهش تصادفات منجر به فوت را داشتند به ترتیب آذربایجان شرقی با ۳۲ نفر، کردستان و اصفهان با ۲۹ نفر کاهش بودند.

سردار حسینی گفت: ۴ استان بیشترین تصادفات مهم را به خودشان اختصاص دادند که به ترتیب عبارتند از استان فارس با سه فقره تصادف مهم و ۱۹ کشته، همدان سه فقره تصادف مهم و ۱۲ کشته و کرمانشاه دو فقره تصادف مهم و ۹ کشته.

رئیس پلیس راه راهور ناجا ادامه داد: فراوانی بیشترین تصادفات به ترتیب عبارتند از تصادفات در جاده های اصلی با ۵۲ درصد، در بزرگراه با ۱۰ درصد در آزادراه با ۹ درصد، در جاده روستایی ۹ درصد و در جاده فرعی ۲۰ درصد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد از کشته های تصادفات در سر صحنه هستند. پنج درصد حین انتقال و ۳۰ درصد در بیمارستان ها.

سردار حسینی اظهار داشت: جمعه ها با ۱۶ درصد حجم تصادفات، پر تصادف ترین روز هفته و شنبه ها با ۱۱ درصد از حجم تصادفات، کم تصادف ترین روز هفته است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا تصریح کرد: ۲۵ فقره تصادف مهم در ۱۹ استان رخ داده که در مجموع در این تصادفات، ۱۴۳ نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: ۶۸ درصد از تصادفات مربوط به بومی های آن استان ها بوده و تنها ۳۲ درصد سهم مسافران و عبوری‌ها بوده است.

سردار حسینی با اشاره به طرح اربعین پلیس راهور ناجا، تأکید کرد: در سال گذشته ۴ هزار و ۷۰۵ دستگاه اتوبوس که مجهز به سامانه سپهتن بودند، ۹ هزار و ۵۶۵ سرویس در مدت زمان ایام اربعین دادند.

وی گفت: در سال گذشته در استان ایلام (مرز مهران) در هر ۲۴ ساعت تعداد ۷۹ هزار و ۵۱۴ نفر تردد داشتیم و در استان خوزستان (مرز شلمچه وچذابه) ۴۳ هزار و ۲۷۱ نفر تردد داشته است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۱۲ درصد تردد ساعتی از ایلام افزایش یافته و ۱۴ درصد تردد ساعتی از دو مرز خوزستان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: ۴ پاسگاه در ایلام و ۱۶۰ تیم با ۹۲۰ نیرو برای طرح اربعین امسال در ایلام مستقر هستند و ۱۲ پاسگاه در خوزستان و ۱۴۰ تیم با ۶۱۳ نیرو در خوزستان هستند.

سردار حسینی گفت: ۹ پاسگاه در کرمانشاه و ۱۴۶ تیم با ۶۴۲ نیرو درطرح اربعین امسال حضور دارند و همچنین ۱۵۲ تیم با ۶۸۴ نیرو در استان های همجوار مستقر هستند که در مجموع ۵۹۸ تیم با دو هزار و ۸۵۹ نیرو در طرح اربعین امسال پلیس راهور فعالیت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.