| کد خبر: 196119 |

آمار تلفات جاده‌ای کرمانشاه بسیار بالاست

اخیرا در سه حادثه جداگانه در جاده‌های استان کرمانشاه 6 نفر فوت و 18 نفر زخمی شدند.

تین نیوز

تصادفات رانندگی یکی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه بوده و نخستین علت مرگ در سنین زیر 40 سال است که نه تنها سبب کشتار انسان‌های سالم در بهترین دوره زندگی می‌شود، بلکه هزینه‌های مالی، روانی و درد و رنج زیادی را به خانواده‌ها و جامعه تحمیل می‌کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، آمار مرگ و خسارت‌های ناشی از تصادفات در کرمانشاه بسیار بالاست؛ بررسی آمارهای نشان می‌دهد میزان تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن در این استان چند برابر میانگین کشوری  است و رشد 15 درصدی داشته تا جایی که استان هم‌جوار (همدان) 14 درصد کاهش را دارد؛ به هر حال روزی نیست که کانال‌ها و فضای مجازی استان کرمانشاه به خبر تصادف مزین نشود، گاه تنها جرحی است و گاه با کشته شدن و داغدار شدن هموطنان همراه است.

روز پنجشنبه (21 شهریورماه) روز خونین دیگری در جاده‌های استان برای کرمانشاه رقم خورد، واژگونی کامیون بنز تک حامل خوراک ماهی در ورودی ریجاب منجر به کشته شدن  هر دو سرنشین خودرو شد.

هم‌چنین ظهر همان روز، تصادف یک دستگاه وانت نیسان با سواری پیکان در محور کرمانشاه_ هلشی، یک کشته و 11 زخمی بر جای گذاشت.

در حادثه سوم، عصر روز پنجشنبه  تصادف زنجیره‌ای در کیلومتر 15 محور اسلام آبادغرب بین 2 دستگاه پژو پارس و 405، یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه وانت پیکان رخ داد که بر اثر آن وانت پیکان دچار آتش‌سوزی شد و هر سه سرنشین آن جان خود را از دست دادند.

همچنین چهار نفر از سرنشینان پژو پارس شامل سه زن و یک مرد و دو سرنشین پژو 405 شامل یک مرد و یک زن نیز در این تصادف زنجیره‌ای زخمی شدند، البته اتوبوس نیز خالی از سرنشین بود و راننده آن دچار جراحت سطحی شده و به صورت سرپایی مداوا شد.

در کنار  فرهنگ رانندگی، نحوه رفتارهای انسانی،کیفیت خودروها، قوانین، سیستم‌های حمل و نقل و ده‌ها دلیل دیگر که در ایجاد تصادفات موثر است، مطمئنا نباید از بی‌توجهی و بی‌مسؤولیتی مسؤولان در بروز چنین حوادثی که به چشم می‌خورد، به آسانی گذشت.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه 66 نقطه حادثه‌خیز در این استان به ترتیب اولویت و براساس تأمین اعتبار اصلاح خواهند شد که برای امسال فقط 16 پروژه اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان تعریف شده است.

کرمی اعتبار در نظر گرفته شده برای اصلاح این نقاط را حدود 256 میلیارد ریال اعلام کرده که با اصلاح نقاط حادثه‌خیز تأثیر آن را در کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای خواهیم دید.

حال باید از مسؤولان امر پرسید، ضمانت اجرایی مصوبات و جلسات مکرر و تعیین نقاط حادثه‌خیز توسط کارشناسان امر چیست؟ چند نفر دیگر باید از بین بروند که این نقاط حادثه‌خیز در دستور کار یا به نوعی به اعتقاد مدیران تبدیل شود؟

در پایان می‌توان گفت: مطالبه‌گری اجتماعی در استان بنابه دلایل مختلف مورد غفلت واقع شده است، غفلتی که نتیجه آن گسترش آسیب‌های اجتماعی، افزایش جرایم، کاهش سرمایه اجتماعی، کاهش اعتماد‌‌ اجتماعی، ضعف مشارکت اجتماعی در توسعه و نهادینه ‌نشدن مسؤولیت اجتماعی، صورت گرفته است.

مطالبه‌گری اجتماعی در چارچوب قانون حق مردم کرمانشاه است و این حق را نمی‌توان نادیده گرفت، لذا مدیران به‌جای چسبیدن به میزهایشان نسبت به انجام مسؤولیت که وظیفه دارند اقدام کنند و در صورت عدم انجام وظیفه حداقل برای یک‌بار هم شده برای احترام به شهروندان، استعفا کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.