| کد خبر: 19190 |

کاهش ۴۷ درصدی برخورد قطار با عابر / ۱۸ مرحله اجرای طرح انضباط اجتماعی و دستگیری ۹۰ نفر

تین نیوز | فرمانده پلیس راه‌آهن کشور گفت: ‌۱۸ مرحله طرح انضباط اجتماعی را اجرا کرده‌ایم و ۹۰ نفر را دستگیر و به مراجع قانونی معرفی کرده‌ایم؛ در ۵ ماهه نخست ۴۷ درصد کاهش برخورد قطار به عابر در آمارها ثبت شده است.
 
سردار امیر رحمت‌اللهی فرمانده پلیس راه‌آهن کشور در ادامه نشست خبری خود به آمار سلاح غیرمجاز کشف شده پرداخت و گفت: آمار سلاح غیر مجاز مکشوفه 35 درصد کاهش داشته است.
 
فرمانده پلیس راه‌آهن کشور تصریح کرد: دستگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته که علت اصلی آن اجرای طرح‌هایی در جهت کنترل مسافران در یگان‌های مختلف بوده است.
 
وی گفت: 95 درصد اتباع بیگانه دستگیر شده دارای مدارک مجعول‌اند که افزایش نشان می‌دهد.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد: حدود 131 هزار نفر اتباع بیگانه شامل زائر، توریست و کارشناس طرف قرارداد راه‌آهن در این مدت از طریق شبکه ریلی تحت پوشش امنیتی همکاران ما مسافرت کرده‌اند.
 
وی به مقوله برخورد قطار با عابر پرداخت و گفت: اگرچه پلیس نقش چندانی در این زمینه ندارد، و این مسئله از ارائه لکوموتیوران خارج است، پلیس با توجه به پتانسیل و نیروی انسانی خود پیشنهادهایی را به مدیرعامل راه‌آهن داده است و با توجه به اینکه عمده‌ترین برخورد قطار به عابر در حوزه راه‌آهن تهران، شمال، شمالغرب و اراک بوده است هدفگذاری مناسب انجام شده و در این زمینه هشدارها و آموزش‌های لازم به ساکنین حاشیه خطوط انجام شده است.
 
وی گفت: خوشبختانه با اقدامات مؤثری که انجام شده 47 درصد کاهش در برخورد قطار به عابر در آمارها ثبت شده است.
 
سردار رحمت‌اللهی افزود: طبق آمارها 11 نفر در اثر برخورد با قطارها کشته و 7 نفر منجر به جرح شده‌اند.
 
فرمانده پلیس راه‌آهن کشور تصریح کرد: 27 درصد کاهش برخورد قطار با وسائل نقلیه کشف شده که تبدیل گذرگاه‌های همسطح و غیر همسطح، احداث زیرگذر از اقدامات مهم در این کاهش بوده است.
 
وی به مقوله سنگ‌پرانی به قطارها پرداخت و گفت: نگاه ما به عنوان پلیس و ضابط قوه قضائیه باید یک نگاه جرم‌انگاری باشد؛ هم از نظر حیث خسارت به اموال دولتی و هم از نظر ایراد خدمات جسمانی به مسافرین اما با توجه به صغر سن مرتکبین از سال‌های قبل اقدامات فرهنگی و آموزش همگانی صورت گرفته که آمارها حاکی از کاهش قابل توجه در این بخش‌اند.
 
وی به نشست اسفند 92 با فرماندهان پلیس راه‌آهن کشور اشاره داشت و گفت: در این نشست مصمم شدیم با اجرای طرح‌های مناسب سال 93 با تحرک بسیار زیاد آغاز کنیم.
 
وی به تشکیل مبارزه با قرارگاه سرقت را از اقدامات خوب عنوان کرد و گفت: در پایه جلسات هر دو هفته یک بار و رصد و تحلیل جرایم به صورت موضوعی باعث شده روند رو به کاهشی را شاهد باشیم.
 
فرمانده پلیس راه‌آهن کشور ادامه داد: همکاران ما کار جامعی را انجام داده و در آن صورت ریز اموال رها شده راه‌آهن را با ذکر نوع و محل وجود آمار در یک مجلد کامل به مدیرعامل راه‌آهن ارائه دادند که دستورالعمل صادر و نواحی راه‌آهن موظف به جمع‌آوری شده‌اند.
 
وی ادامه داد: تغییر وضعیت و کاروری اماکن متروکه و قدیمی راه‌آهن که محل تجمع افراد ولگرد و معتاد است؛ همچنین طرح ایجاد مصونیت برای اموال‌ها و کارگاه‌های صنعتی با استفاده از دوربین، کنترل الکترونیکی و نقش موانع با حافظت فیزیکی از دیگر طرح‌های پیشنهادی پلیس راه‌آهن به مدیرعامل راه‌آهن بوده است.
 
این مقام انتظامی به اجرای 18 مرحله طرح انضباط اجتماعی و دستگیری 90 نفر اشاره داشت و گفت: در این طرح افراد معتاد و ولگرد که در حاشیه خطوط راه‌آهن هستند، جمع‌آوری شده‌اند.
 
این مقام انتظامی با توجه به ورود بخش خصوصی و شرکت‌‌های متعدد خدماتی، صنعتی و ... در راه‌آهن،‌ گفت: چون ترددها زیاد است، کار پلیس دشوار است و متاسفانه برخی از سرقت‌ها توسط افرادی است که با مشایعت و ارائه طریق صورت می‌گیرد و وقوع جرم را تسهیل می‌کند که در این رابطه استفاده از لباس متحد‌الشکل و نصب کارت شناسایی الزام‌آور شده است.
 
وی به برگزاری دوره استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پرداخت و گفت: بحث الگوهای رفتاری کارکنان و رعایت حقوق شهروندی از اولویت‌هاست که با توجه به نظرسنجی امسال را سال بهبود و ارتقاء الگوهای رفتاری کارکنان نام‌گذاری کرده‌ایم.
 
وی خاطرنشان کرد: برگزاری قطار تفریحی آموزشی با رویکرد آموزش حقوق شهروندی و نهادینه کردن نظم و انضباط بویژه در دانش‌آموزان از اقدامات پلیس راه‌آهن در هفته ناجا است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.